2014 LEGO Holiday Set Free Promo

Startat av JohanW, 11 September 2014 kl. 11:29

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Hittills aldrig haft några problem från Lego, alltid fått hela och fina kartonger.
Men de har börjat med lite tunnare ytterkartonger, plus att de är gjorda i två delar och "one size fits all".
Ytterkartongen blir då svagare och tål inte lika mycket stryk. Men billigare att köpa in. Kanske snabbare att packa? en maskin skulle kunna sätta på locket och dra åt plastbanden.

Joge

Min egen erfarenhet är att mer än 25% av leveranserna från LEGO är mosade när de anländer. Har ännu så länge bara reklamerat de dyraste seten, men har naturligtvis fått nya varje gång jag ansett att de har varit i för dålig skick. Tråkigt bara med allt extra mejlande samt telefonsamtal....

BeardedNerd

Apropå kundservice, jag fick Umbaran MHC istället för The Lonely Mountain, vilket givetvis gör mig lite irriterad. Jag har mailat via det där formuläret på hemsidan men har inte fått svar på lite över ett dygn. Finns det något mer lämpligt sätt att reklamera eller är det bara att vänta? Annars funderar jag på att ringa på måndag.

Kan dock konstatera att mitt paket var intakt. Men en gång vill jag minnas att det inte var några plastband runt - bara tur att paketet inte hade glidit isär.

TheKMF

Fick du helt fel set skickat till dig!?
Nu blev jag lite orolig. Bäst att jag smygöppnar mitt paket och dubbelkollar att det verkligen är Tomtens verkstad i. Kan bli en något märklig 1e advent annars.

"Nu skall vi bygga nått till julpyntet!"
Öppnar lådan
Tar fram polisstationen

...

Lovlan

Hur lång tid tog det ungefär för er att få hem tomteverkstaden + promon efter ni fått mail från lego att de skickat? :)

Sockerbit

Det tog ungefär en arbetsvecka för mig.

Gideon

Citat från: Sockerbit skrivet 27 Oktober 2014 kl. 16:27
Det tog ungefär en arbetsvecka för mig.
Samma här, blev positivt överraskad över hur snabbt de fick iväg min PaB-order.
Däremot skickade de promosettet och PaB-ordern i olika försändelser, vilket gjorde att jag fick åka till Konsum två dagar på rad...men det var iaf de som betalade den extra frakten så det var mest konstigt tycker jag. Misstänker att de packas i helt olika logistikflöden så att det är billigare totalt sett att göra så än att få ihop det till ett paket.

Peter S

Och jag hämtade min PaB- försändelse idag (avin kom i torsdags), men ännu ingen skymt av bonussetet... Måste nog gå in och kolla paketstatus för att se var det fastnat.

Lovlan

Härligt, fortare än jag trodde då :)
Dock verkar de skicka min PaB senare med (13-18 dagar...) så det är säkert som du säger Gideon.

TheKMF

Skckades den 16e och kom fram den 22e. Så sju dagar inklusive en helg.

Jag smygöppnade mitt paket och kollade så att jag fått rätt grejer och det hade jag. Dock så hade promo kitet öppnats inne i lådan så att påsarna åkt ut.

Damn vad fint det verkar...

sateku

Jag lade min beställning lördagen den 18:e, men då hann Santa's workshop gå ur lager innan jag var klar.

Promosettet skickades den 20:e (mailet kom då) och kom fram den 22:a, workshopen skickades 23:e och kom hemlevererat igår. Sedan beställde jag ytterligare två julset (renen och snögubben) som jag misstänker dyker upp idag eftersom de skickades (var för sig) den 24:e.

Paketet igår var i perfekt skick för övrigt.

Lovlan

Fick mail i måndags om att paketet skickades och nu ringde dom på dörren och jag fick en stor låda med tomteverkstaden och promon  ;D ;D ;D
Två dagar är snabbt jobbat!

JohanW

Efter att fått felaktiga returlappar och äntligen löst allt för att skicka tillbaka så är Santas Workshop på backorder. Så dom kan inte skicka en ny förrän 14 november. Blir erbjuden pengarna tillbaka men har ju beställt det från början för att jag vill ha det och kan inte beställa det någon annanstans  >:( Får 150 VIP Points som plåster på såren men känns surt att vänta flera veckor på nåt bara för att dom strulade och hann sälja slut på det.

knalltoss

Citat från: JohanW skrivet 20 Oktober 2014 kl. 13:22
Då var det andra promo setet avslöjat. 40107 Ice Skating.

Någon som vet när det är dags för denna promo? Och till vilka köpkriterier?
/Rikard

ByggareDan

Citat från: knalltoss skrivet 11 November 2014 kl. 16:06
Citat från: JohanW skrivet 20 Oktober 2014 kl. 13:22
Då var det andra promo setet avslöjat. 40107 Ice Skating.

Någon som vet när det är dags för denna promo? Och till vilka köpkriterier?

Köpkriterierna för på köpet jippon brukar vara fraktfritpris dvs 600 kr (för närvarande).

/ByggareDan