2014 LEGO Holiday Set Free Promo

Startat av JohanW, 11 September 2014 kl. 11:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp

Fick precis mail om att de skickat mitt promo-set.
PaB-bitarna skickades dock inte med =(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

carlmagnuso

Citat från: Gideon skrivet 16 Oktober 2014 kl. 14:57
Citat från: Vibora skrivet 16 Oktober 2014 kl. 14:51
Citat från: carlmagnuso skrivet 16 Oktober 2014 kl. 14:47
annat jävlamög från IE
Det är inte där problemet ligger? För mig fungerade det felfritt, men jag undviker IE.
Kan inte annat än hålla med om misstanken...
Men att webshoppen var nere igår kan man knappast skylla ens på IE, där har de nåt problem med sitt system.

Nej, den här gången kan vi inte skylla på IE, jag har provat såväl med Chrome som att lägga beställningen från en annan dator. Felet ligger i Legos webbsida.

Gideon

Citat från: Ozp skrivet 16 Oktober 2014 kl. 15:30
Fick precis mail om att de skickat mitt promo-set.
PaB-bitarna skickades dock inte med =(
Samma här. Men om de vill betala för att splitta min fraktfria beställning i två kollin är det deras problem :)

JohanW

Då var det andra promo setet avslöjat. 40107 Ice Skating. Fick det första setet idag med en mosad Santas Workshop  :'(  Får se om Lego kan hjälpa mig rätta till deras fel.

Sockerbit

Två små reflektioner; Kunde de inte ha använt de kinesiska klubborna (den som fanns med till minifig-hockeyspelaren) och framförallt varför har kottarna inga hjälmar!!!

Roger Brickjet

Citat från: Sockerbit skrivet 20 Oktober 2014 kl. 20:29
Två små reflektioner; Kunde de inte ha använt de kinesiska klubborna (den som fanns med till minifig-hockeyspelaren) och framförallt varför har kottarna inga hjälmar!!!
Håller med om hjälmarna! Klubborna beror på att det är "Creator" men en svart puck hade varit trevligt :)

andreaseldh

Citat från: Roger Brickjet skrivet 20 Oktober 2014 kl. 22:11
Klubborna beror på att det är "Creator"

Och jag som i min enfald trodde att alla Legobitar kunde kombineras med varandra...

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 20 Oktober 2014 kl. 23:24
Citat från: Roger Brickjet skrivet 20 Oktober 2014 kl. 22:11
Klubborna beror på att det är "Creator"

Och jag som i min enfald trodde att alla Legobitar kunde kombineras med varandra...
Den där katalogen minns jag. :)
"Guiden" följer med genom hela, och plockar med sig bitar överallt-ifrån.
Det borde de göra oftare, även om man idag i vissa fall måste gå via linje C om man vill använda bitar från linjerna A och B.

andreaseldh

Ozp

Hockeyklubban kom i en Collectable Minifigure. De delarna är speciella på så sätt att de inte ingår i legos ordinarie katalog. De går inte att beställa ersättningsbitar etc. Det händer att delar som kom till CMF tas upp som riktiga delar i andra set, men inte i ett sådant här litet set.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

TheKMF

Citat från: JohanW skrivet 20 Oktober 2014 kl. 13:22
Då var det andra promo setet avslöjat. 40107 Ice Skating. Fick det första setet idag med en mosad Santas Workshop  :'(  Får se om Lego kan hjälpa mig rätta till deras fel.

Hurdå mosad? (Orolig smily)
Min paketspårning har slått över från "i Köln" till "Sidan finns inte" så jag misstänker att jag har en tripp till ICA framför mig.

JohanW

Citat från: TheKMF skrivet 21 Oktober 2014 kl. 11:57
Citat från: JohanW skrivet 20 Oktober 2014 kl. 13:22

Hurdå mosad? (Orolig smily)
Min paketspårning har slått över från "i Köln" till "Sidan finns inte" så jag misstänker att jag har en tripp till ICA framför mig.

Då jag samlar dessa och packar ber dom igen efter varje jul är kartongerna en viktig bit för mig. Dessutom en del av värdet. Betalar man 799:- tycker jag ändå att det ska vara helt? Dessutom verkar kartongen mycket tunnare på denna än om jag jämför med dom tidigare i samma serie. Alltså att den flexar ihop lättare. Kanske bara min mosade? Än inget svar från Lego på mitt klagomål.

TheKMF

Håller med om att du har all rätt att klaga. Särskilt med tanke på att LEGO är så dyrt här i Sverige.

Var och hämtade min på ICA igår. Har inte öppnat lådan den kom i (är nu MISBisb) utan det blir på förste advent. Tänkte ha en liten familjebyggarsession med min fru och fyraåring.

Men lådan som LEGOt kom i var hel och fin så förhoppningsvis är det inga problem. Tänkte också packa undan setet när julen är förbi.

Anna

Det blev en glad överraskning att promosetet med nissarna passar ihop (hoppas jag) med Jultomtens hus, så kan det bli lite större. Annars får man väll modda lite :) Mina kom igår, lite vikt kartonger, men inte så farligt. Jag har fått mosade paket för ofta och aldrig lyckas få rätt ifrån Schenker, Lego eller Dhl. En gång saknades det till och med ett mindre sett, men då skylde någon av dhl/schenker på den som skickat och det blev ingen rätsida på det hela.

sateku

Jag fick mitt promoset igår och ytterkartongen var ganska mosad, men tack vare plastkuddarna var själva boxen hel. Min förra order var däremot en smärre katastrof och hade det inte varit för att det var lådor som jag ändå inte tänkt spara på hade jag skickat tillbaka dem. Den ena lådan var så pass mosad att innehållet var på väg ut och själva ytterkartongen såg ut som att någon suttit på paketet och hade en rejäl glipa. Ett rent under att inget ramlat ut.  Jag klagade till Lego och fick lite extra VIP points som kompensation.

Tråkigt att det verkar vara mer regel än undantag med mosade paket. :( Just legokartonger borde inte vara hjärnkirurgi att kunna skicka hela kan tyckas. 

Jag kommer att få Santa's workshop nästa vecka, ska bli intressant att se skicket på den.