2014 LEGO Holiday Set Free Promo

Startat av JohanW, 11 September 2014 kl. 11:29

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Service unavailable!

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Error 503

Med error 503 så verkar det inte vara ett planerat stopp.
Spännande. Finns det så många legonördar som väntat på bonussetet så det går att sänka servern?

Mizar

Lade en order i morse 8:01 och då var det inga problem. Hoppas de får igång hemsidan snart igen då för er skull vi är tydligen många som väntat på denna promo.

Memmla

Nu ääntligen kom sidan igång och efter en massa strul även då så gick det att få igenom beställningen.  ::)

Gideon

Nja, det funkar fortfarande uselt för mig...kunde först inte logga in och jag kan fortfarande inte byta till Sverige.

Memmla

Citat från: Gideon skrivet 15 Oktober 2014 kl. 17:11
Nja, det funkar fortfarande uselt för mig...kunde först inte logga in och jag kan fortfarande inte byta till Sverige.

Hade samma problem, men skam den som ger sig.  ;) Testa alla möjliga webbläsare (firefox blev det i slutändan) och öppna och stängde fönstren typ hundra gånger innan jag faktiskt både kunde logga in och lägga in det jag ville i kundkorgen.

Peter S

Citat från: Peter S skrivet 15 Oktober 2014 kl. 08:30
Funkade för mig också. Finns det ingen highlight på det som saknas? Jag tycker det funkat bra varje gång.
Måste reservera mig för att det verkligen funkade. Fick ett ordenummer på sajten, men har ännu inte fått något bekräftelsemail... Och det går inte att gå in och kolla ordern heller.

Gideon

Citat från: Peter S skrivet 15 Oktober 2014 kl. 23:42
Måste reservera mig för att det verkligen funkade. Fick ett ordenummer på sajten, men har ännu inte fått något bekräftelsemail... Och det går inte att gå in och kolla ordern heller.
Samma här, beställde en bunt bra-att-ha-bitar från PaB och fick promo-settet automagiskt tillagt i korgen. Betalade och fick ett ordernummer men inget mail. Men ser nu att lego iaf har dragit beloppet från mitt kort så det ser lovande ut :)

andreaseldh

Min önskelista hade raderats. Felmeddelandet jag fick var att jag måste logga in, men jag var ju redan inloggad. Och när jag efter avslutat köp försökte logga ut funkade det inte heller. Ska bli spännande att se om jag får några bitar!

Gideon

Citat från: Gideon skrivet 15 Oktober 2014 kl. 23:45
Citat från: Peter S skrivet 15 Oktober 2014 kl. 23:42
Samma här, beställde en bunt bra-att-ha-bitar från PaB och fick promo-settet automagiskt tillagt i korgen. Betalade och fick ett ordernummer men inget mail. Men ser nu att lego iaf har dragit beloppet från mitt kort så det ser lovande ut :)
Fick ett bekräftelsemail sent omsider kring midnatt.

humlan

Har suttit och väntat på denna, tänkte beställa lite tomteverkstad samtidigt.. Men en rotfyllning i veckan har slagit hårt åt månadens Lego-budget :P Bara hoppas de inte är slut innan nästa lön kommer...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

carlmagnuso

Jag får fortfarande inte igenom min beställning. "Some information was missing or incorrect. Please correct before continuing."

Jag har fyllt i all min användarinformation igen för säkerhets skull, men det funkar fortfarande inte.

Jävla legojävelhelvete!!!!!  >:( >:( >:( >:( >:(

carlmagnuso

NU, äntligen!

Efter femtielva försök och efter att ha rensat historik, internetfiler och annat jävlamög från IE så har ordern gått igenom. Men Lego har något seriöst fel med sin webbshop, det är alltid samma jävla problem så fort man ska beställa något hos dem. Man får göra om det femtielva gånger, men helt plötsligt fungerar det utan förklaring...  >:( >:( >:( >:(

Vibora

Citat från: carlmagnuso skrivet 16 Oktober 2014 kl. 14:47
annat jävlamög från IE
Det är inte där problemet ligger? För mig fungerade det felfritt, men jag undviker IE.

shiftaltcmd

Postnummer strulade en gång för mig. Blev till att byta till Firefox har jag för mig. Ringde till deras support och fick nåt nonsenssvar även om hon som svarade var mycket trevlig. De rekommenderade IE men det har jag inte på min dator.
Och så gjorde jag bort mig med betalningen. I många internetshoppar så fyller man bara i sitt kortnummer och så känner shopen av om det är VISA, Mastercard, American Express, men hos Lego måste man välja kort först.

Tycker ändå att de har bättrat sig rejält. För några år sedan kunde de dra dubbla ordersumman även om det rättade till sig automatiskt efter någon dag. Men inte kul om man lever på gränsen.
Bara halva ordern som skickades en gång. Men tog betalt för hela. När de skulle korrigera var produkten slutsåld.
Med mera.

Citat från: carlmagnuso skrivet 16 Oktober 2014 kl. 14:39
Jag får fortfarande inte igenom min beställning. "Some information was missing or incorrect. Please correct before continuing."

Jag har fyllt i all min användarinformation igen för säkerhets skull, men det funkar fortfarande inte.

Jävla legojävelhelvete!!!!!  >:( >:( >:( >:( >:(

Gideon

Citat från: Vibora skrivet 16 Oktober 2014 kl. 14:51
Citat från: carlmagnuso skrivet 16 Oktober 2014 kl. 14:47
annat jävlamög från IE
Det är inte där problemet ligger? För mig fungerade det felfritt, men jag undviker IE.
Kan inte annat än hålla med om misstanken...
Men att webshoppen var nere igår kan man knappast skylla ens på IE, där har de nåt problem med sitt system.