Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Star Wars 2015

Startat av shutter, 14 September 2014 kl. 10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

wow.. det där ser ut som nått set man aldrig kommer få fatt på typ Comicon.. men det går ju återskapa..

Larry Lars

Citat från: mechamike skrivet 17 April 2015 kl. 11:04
wow.. det där ser ut som nått set man aldrig kommer få fatt på typ Comicon.. men det går ju återskapa..

Eller är det kanske snarare en "Star Wars Celebration Exclusive" som det står på asken. ;)
Den pågår väl precis nu och är anledningen till att vi kommer att få se mycket SW precis nu.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Markus

Härligt att se så mycket nya SW set som kommer. Jag gillar minisetet skarpt  :D

mordatre

Cody Constraction. Baksidan ser väldigt naken ut precis som Hero Factory. Tycker inte figuren blev riktigt bra.

https://twitter.com/LEGO_Group/status/589131287270592512

Nu väntar vi bara på hur Jango Fett ser ut. Förhoppningsvis bättre än Cody då en Boba Fett kommer ha samma delar som Jango.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Magnus den store

Snart är det May the 4th be with you. Antar att vi får Yularen . Definitivt en torso som jag behöver.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Risgrynsgrot

Tydirium är det enda som intresserar, men oj vilket snyggt set! Vad är dom uppe i, den åttonde Naboo Starfighter?

Sockerbit

Jag håller med om att Tydirium ser ut som ett riktigt bra sätt. Det känns som Disney försöker skapa intresse för episod I, det var/är en bra film, vi lovar....  :)

Julkalendern är ju alltid julkalendern, så det blir roligt att dela med sonen (och kanske dottern). Ful AT-AT, men det kommer ju en Jawa och R2-D2 som ren kan ju aldrig bli fel.

Myko

75106 borde heta Grey Parts Pack.

darthmortar

Det jag upplever säljer bäst i butikerna är det från episode I-III samt clone wars och nu rebels. Kanske för att det r det kidsen diggar. Lite surt att Vader och Kejsaren endast kommer med dyra set. Själv måste jag ha ALLA nya seten.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

mordatre

Tyderium är ju ett måste, annars sparar jag mina pengar till TFA-seten. Lite irriterande att nya Darth är det enda jag behöver från Final duel, och att jag definitivt inte är ensam om att tänka så vilket innebär hiskeliga BL-priser.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Tobbe

Finns de några troliga svenska priser på nya setten?

o0ger

Citat från: Tobbe skrivet 26 April 2015 kl. 22:20
Finns de några troliga svenska priser på nya setten?
Nej, men du kan nog som vanligt räkna med att det blir lite dyrare än du hade hoppats men att du förmodligen kommer köpa dem ändå ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Wineyard

Naboo Starfighter... ZZzzz... Ser ut som sina föregångare och ... nästan på pricken!

humlan

Jag är hopplöst kär i Imperia Shuttle, så Tyderium är ett givet köp. Sen gillar jag faktiskt Rebels, så Assult Carriern är nog ett givet köp oxo... Ingen som har ett jobb på lager? Need the $$$  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...