Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Star Wars 2015

Startat av shutter, 14 September 2014 kl. 10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

TrickBrick

Öppnade lucka 12 idag och blev lite lätt besviken  :(

På bilden ser det ut som det ska vara en landspeeder, men i påsen ligger samma delar som i lucka 3 dvs en stor laserkanon.

Nån mer som råkat ut för samma?

Peter S

Nej, jag fick en landspeeder, ovanligt snygg i mina ögon. Misstänker att du får skicka en felanmälan till LEGO...

Megabluck

Så släppet av nästa års januarivåg med SW set blir mer precis om man jämför med tidigare år då de funnits i Svenska butiker redan under December (och i USA ibland ännu tidigare under November då recensioner också dykt upp på nätet) men nu är det visst januari som gäller. Man får undra om detta är en ändring som Lego kommer att köra med kommande år också.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Tim Pettersson

Någon som vet om 1 jan släppet gäller Sverige med?
Let the Wookiee win.

Mirandir

Citat från: Tim Pettersson skrivet 31 December 2014 kl. 08:25

Nej. Sverige brukar få in den en bit in i januari. Har hört lite olika uppgifter men alllt pekar på att de kommer dyka upp om 1,5 till 2 veckor.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tim Pettersson

Citat från: Mirandir skrivet 31 December 2014 kl. 11:39
Citat från: Tim Pettersson skrivet 31 December 2014 kl. 08:25

Nej. Sverige brukar få in den en bit in i januari. Har hört lite olika uppgifter men alllt pekar på att de kommer dyka upp om 1,5 till 2 veckor.

Okej tack, ivrig bara måste ha en skyhopper varit min favorit sen jag va liten, blir nog en micro at at och snowspeeder med!
Let the Wookiee win.

Larry Lars

Gjorde ett litet inköp av nya set på BR Karlstad idag. Geonosis Troopers, samt två microfighters, och .

Blev glatt överraskad av det lägre priset, 99:- för microfighters. Inte kollat om bitantalet är liknande det för den tidigare serien, men med bitarna jag fick med de set jag köpte ser jag det som en klar förbättring.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Markus

Jag fick idag hem ett paket med nya trevliga modeller  :D
T-16 Skyhopper samt TIE Advanced Prototype.

Trots att de är nya fick jag tag i dem för ett lägre pris, ca 15% billigare än listpriserna  :)
Jag ser fram emot att börja bygga båda snarast.  ;D

Numer pryder också den välbekanta Disney loggan Star Wars Legot (nere till höger)   ;)

shutter

Citat från: Markus skrivet 19 Januari 2015 kl. 16:08
Jag fick idag hem ett paket med nya trevliga modeller  :D
T-16 Skyhopper samt TIE Advanced Prototype.

Trots att de är nya fick jag tag i dem för ett lägre pris, ca 15% billigare än listpriserna  :)
Jag ser fram emot att börja bygga båda snarast.  ;D

Numer pryder också den välbekanta Disney loggan Star Wars Legot (nere till höger)   ;)
Recensioner på dessa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

o0ger

Gilla!!!!   :D ;D 8)

Är detta månne en försmak av vad som kommer tillsammans med de nya Star Wars-filmerna? Alla karaktärer i filmen får sin egen actionfigur? Coolt!

källa: http://www.thebrickfan.com/new-york-toy-fair-2015-set-images/
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Z0rk

Ännu fler bilder bla på TIE Fighter UCS :)
http://imgur.com/a/l7ZHI

Sockerbit

Jag tänkte direkt på dig, o0ger när jag såg dessa  :) Själv får jag väl säga nja, Darth Vader var ju lite cool dock.

andreaseldh

Gillar skarpt, äntligen Bioniclefigurer av människor!