Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Star Wars 2015

Startat av shutter, 14 September 2014 kl. 10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Citat från: Wineyard skrivet 27 April 2015 kl. 00:13
Naboo Starfighter... ZZzzz... Ser ut som sina föregångare och ... nästan på pricken!

ja vissa set får vi vänta 15 år på att få en ny release, flash speeder, medan denna blir dussinvara.

Flera set står på önskelistan...

Magnus den store

Visst har Vader fått en ny design på hjälmen i setet Death Star Final Duel, ?

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Tektor

Japp, en delbar hjälm.

Magnus den store

Den bilden är betydligt bättre. Såg inte om det var manteln eller underdelen av hjälmen som stack upp.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Larry Lars

Citat från: Tektor skrivet 01 Maj 2015 kl. 22:50
Japp, en delbar hjälm.

Delbar hjälm för ökad likhet med filmerna är välkommet. Dock ser det ut att vara ännu ett exempel på att hjälmarna växer inom temat. Precis som för olika troopers så åker ögonen högre upp och snudd på utanför minifigskallen. Kan hända att den ser bättre ut i verkligheten, men jag tycker den härliga legoestetiken ser ut att vara borta.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

BeardedNerd

Å andra sidan innebär det att Vader inte längre är kortast bland sina trupper :D

Larry Lars

Citat från: BeardedNerd skrivet 04 Maj 2015 kl. 14:13
Å andra sidan innebär det att Vader inte längre är kortast bland sina trupper :D

Känns ibland lite fel att det inte finns andra sätt att göra vissa figurer lite längre och ståtligare. Jag tycker det är dags att de tillverkar någon/några plates längre ben. Tidigare har det pratats om försiktighet kring vidareutveckling av den patenterade grundfiguren och dess delar. Känns som damluckorna redan öppnats på den fronten. :)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Stigge72

Citat från: Larry Lars skrivet 04 Maj 2015 kl. 15:57
Citat från: BeardedNerd skrivet 04 Maj 2015 kl. 14:13

Känns ibland lite fel att det inte finns andra sätt att göra vissa figurer lite längre och ståtligare. Jag tycker det är dags att de tillverkar någon/några plates längre ben. Tidigare har det pratats om försiktighet kring vidareutveckling av den patenterade grundfiguren och dess delar. Känns som damluckorna redan öppnats på den fronten. :)
970c99pb01? :-P

Tim Pettersson

Final duel och tydirium är ju solklart köp!
Let the Wookiee win.

Z0rk

Efter att ha kollat recensioner på samtliga nya set som kommer så känns ju alla som solklara köp.
Enda jag tvekat lite på är flash speedern.

Dock ingen brådis att köpa dem bättre vänta på någon nice rea :)

Risgrynsgrot

Fick min May the Fourth-promo idag.. Sicken osis att planschen är vikt, dubbelvikt, den är nästan totalförstörd.  :'(

Jag som tänkte samla alla 3 och rama in.

shutter

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 12 Maj 2015 kl. 15:55
Fick min May the Fourth-promo idag.. Sicken osis att planschen är vikt, dubbelvikt, den är nästan totalförstörd.  :'(

Jag som tänkte samla alla 3 och rama in.
Se gärna separat tråd om planschen. Det finns 6.

Tim Pettersson

Någon som känner till eller kan gissa satt datum när sommar boxarna släpps?
Let the Wookiee win.

Mirandir

Citat från: Tim Pettersson skrivet 20 Maj 2015 kl. 18:10
Någon som känner till eller kan gissa satt datum när sommar boxarna släpps?

Bör vara senast i slutet på nästa vecka.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tim Pettersson

Oj så pass :D trevligt! hoppas de har final duel och tydirium på klossfestivalen till mäss pris :D
Let the Wookiee win.