Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Unimog - 8110

Startat av andreas E, 24 Juni 2011 kl. 15:54

Föregående ämne - Nästa ämne

andreas E

Då har en film på Unimogen dykt upp på youtube.
Vill ha faktorn ökar.
http://www.youtube.com/watch?v=uJ8oPh5QE-8

Jankas

Vadå vill ha faktor?
Ska ha faktor tycker jag :-) kul och detaljerad modell ett måste hos mig.
Mvh jankas

Mirandir

Ser jag fel eller verkar det inte som att den borde gå att modda till fjärrstyrning relativt enkelt då styrningen tar den där lilla omvägen?
Legobloggen: http://legobloggen.com

Superkalle

Men vad är det med styrvinkeln? Den svänger ju nästan ingenting. Det tar ju 38 fram och backningar för att vända på maskinen.

Tobbe Arnesson

Kan inte någon klippa ned den där filmen till typ en minut? Jag kommer skaffa det där setet men pallar inte med att se filmen, har hoppat runt i den i jakt på någon form av action utan framgång.  :P
Blogg: Robotkampen

Nextuz

Citat från: Superkalle skrivet 25 Juni 2011 kl. 12:47
Men vad är det med styrvinkeln? Den svänger ju nästan ingenting. Det tar ju 38 fram och backningar för att vända på maskinen.

De är nog lite problem med 4-hjulsdriften och stryningen kan jag tänka mej...

Tobbe Arnesson

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 05 Juli 2011 kl. 11:02
Alla aspekter här: http://technicbricks.blogspot.com/2011/02/tbs-techreview-13-8110-unimog-u400.html

(antar jag, har inte ens orkat börja läsa)

Genomplöjd.... herre.. det är ett imponerande bygge de gjort.. :D

Ras 74

LEGO låter meddela följande: (som om någon vettig skulle bry sig)

The pre-launch of the 8110 LEGO® Technic Unimog U400 in LEGO Brand Stores and LEGO shop has been postponed.
The reason for the decision to postpone the pre-launch, is that the LEGO Group's quality department has found that a pneumatic cylinder included in the set does not live up to the LEGO Group quality demands, as there is a risk of the cylinder leaking air. Since the LEGO Group wants to ensure a high quality in all products as well as a great play experience, it has been decided to replace the pneumatic cylinder in all new sets.
The launch in retail-stores will remain August 1st.
There is only a very minimal probability that consumers, who have already purchased an 8110 LEGO Technic Unimog U400, will experience difficulties with the pneumatic system.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Stigge72

Citat från: Ras 74 skrivet 12 Juli 2011 kl. 09:36
LEGO låter meddela följande: (som om någon vettig skulle bry sig)

The pre-launch of the 8110 LEGO® Technic Unimog U400 in LEGO Brand Stores and LEGO shop has been postponed.
The reason for the decision to postpone the pre-launch, is that the LEGO Group's quality department has found that a pneumatic cylinder included in the set does not live up to the LEGO Group quality demands, as there is a risk of the cylinder leaking air. Since the LEGO Group wants to ensure a high quality in all products as well as a great play experience, it has been decided to replace the pneumatic cylinder in all new sets.
The launch in retail-stores will remain August 1st.
There is only a very minimal probability that consumers, who have already purchased an 8110 LEGO Technic Unimog U400, will experience difficulties with the pneumatic system.

De försöker verkligen få ut mesta möjliga i sina konstruktioner... Det var ju något liknande med den stora grävmaskinen i fjol...

jolly

Tyckte att det skymtade portalaxlar på den med  :o det är imponerande

Robbygg

Någon som hört mer om hur det går? (Man är ivrig :P)

Många butiker har fått in den i utbudet men inte i lager? Samtidigt som dem andra nya modellerna finns tillgängliga för leverans.

studbringer

1:a agusti är det väl tänkt om inget oförutsett händer igen...

Tobbe Arnesson

Upplagd men ej i lager: http://www.hiko.se/Leksaker/Varum%C3%A4rke/Lego/Technic/Lego-Technic-Unimog-U400

Vis av erfarenhet tänker jag vänta till de stora leksakskedjorna börjar julrea, både och reades vid julhandeln till priser klart under hiko etc..

Aqualize

Jag lär nog köpa den rätt tidigt ändå. De där filurerna bokextra har den för 1473 med frakt (när de väl får den i lager, prisjaktsintegrationen verkar inte fungera för dem).
Jag har för mig att jag köpte 8043 grävmaskinen för ~1100 kr vid jul på lekplaneten. Den ökade kostnaden för att få den tidigare kan jag nog ta.

Måste komma igång med legobyggandet, det har varit nedlagt sedan i våras!