Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Unimog - 8110

Startat av andreas E, 24 Juni 2011 kl. 15:54

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Ni som köpt Unimogen, är den prisvärd?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Nextuz

över 2000 technicbitar för 1500kr... klart de.. ;)

Jankas

Jo helt klart prisvärd. lite lång tid att bygga men roligare och snabbare kran än stora röda trucken.
Mvh Jankas

Skafte

Citat från: Nextuz skrivet 28 Augusti 2011 kl. 23:59

Vill du köpa 2001 st ½-pins av mig för 1499kr?

studbringer

Citat från: Skafte skrivet 29 Augusti 2011 kl. 16:57
Citat från: Nextuz skrivet 28 Augusti 2011 kl. 23:59

Vill du köpa 2001 st ½-pins av mig för 1499kr?

Haha satt precis å tänkte detsamma... dock hade jag tanken att man betalar väl för ca: 1700 pins och sen lite kugghjul och oranga bricks så på frågan huruvida det är prisvärt kan nog tolkas lite olika, säkert kul å bygga dock med alla dom funktionerna man får

Stigge72

Var får man den för 1500? Enda stället jag sett den än (har inte letat jättemycket), så kostade den 2000.

Nextuz

Citat från: stigge72 skrivet 30 Augusti 2011 kl. 14:55
Var får man den för 1500? Enda stället jag sett den än (har inte letat jättemycket), så kostade den 2000.

Där vis ka handla Lego ;)

SEEEN så vill jag se er sätta ihop en Unimog med 2000 halfpins ;)
ELLER att ni handlar lösdelar på bricklink och sätter ihop en :D

Tobbe Arnesson

Om någon vill ställa en fråga till designer Markus Kossman har man chans fram till fredag: http://technicbricks.blogspot.com/2011/11/tbs-techtalk-07-designing-8110-unimog.html

F.ö. finns den nu i julhandeln för typ 1 300,- på både Barnens Hus och ToysRUs.
Blogg: Robotkampen

DavUpp

Öh,

Behöver hjälp innan jag hamnar på hispan!

Har byggt denna underbara modell tillsammans med mina barn (4&7år), allt är frid och fröjd, förutom att jag INTE är männsika att få kranen där bak att röra sig åt båda håll. Den rör sig bara ut från flaket så att säga, men jag kan inte få tillbaka den.
Har byggt den efter alla konsten regler och är normalt väldigt noggrann.
Några tips och tankar, är inte så där sugen på att plicka ner hela igen!

Stigge72

Citat från: DavUpp skrivet 14 December 2011 kl. 21:36
Öh,

Behöver hjälp innan jag hamnar på hispan!

Har byggt denna underbara modell tillsammans med mina barn (4&7år), allt är frid och fröjd, förutom att jag INTE är männsika att få kranen där bak att röra sig åt båda håll. Den rör sig bara ut från flaket så att säga, men jag kan inte få tillbaka den.
Har byggt den efter alla konsten regler och är normalt väldigt noggrann.
Några tips och tankar, är inte så där sugen på att plicka ner hela igen!
Med risk för att låta som någon som inte tror allt för mycket om sina medmänniskor:
Strömbrytaren på batteriboxen går att föra åt både höger och vänster, där det ena innebär att kranen roterar medurs, och det andra att den roterar moturs.
Vinschen fungerar på motsvarande sätt, det ena hållet släpper ut linan, och det andra drar in densamma.
(Jag minns inte vilket håll som gjorde var, och har inte batterierna i boxen för tillfället.)

mrNoodles

Jag träffade "tomten" på Barnens hus efter att jag såg vad Tobbe skrivit ovan..  ;)

Så nu är det bara att invänta julafton och de kommande mellandagarna.

Nextuz

Citat från: mrNoodles skrivet 15 December 2011 kl. 19:06
Jag träffade "tomten" på Barnens hus efter att jag såg vad Tobbe skrivit ovan..  ;)

Så nu är det bara att invänta julafton och de kommande mellandagarna.

Härligt att höra :)

Magnus

Det blev en unimog @ 1278SEK på Toys R Us idag.

mrNoodles

Nu är min färdigbyggd :)

Började bygga på juldagen, höll på i ca 3h och då syntes det inte vad det skulle bli...
Allt som allt höll jag nog på nånstans mellan 7 och 8h.

Klart trevligt bygge, inte för intet man redan ser fram emot nästa års 'nedsatta' Techniclego på Barnens Hus :)
(men med lite tur får man handla sig nåt innan dess oxo)

Tobbe Arnesson

Nextuz bad mig skanna klibborna till denna och om någon fler vill ha dem så: 42 MB skannade märken (i packat tillstånd), tror det blev 1200 DPI eller så: http://www.lotek.nu/misc/8110.zip
Blogg: Robotkampen