Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Super Mario

Startat av Ozp, 10 Mars 2020 kl. 15:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp

Lego har precis skickat ut en film med Super Mario.
Vad tror ni är det nya set på gång?

https://brickset.com/article/49245/lego-super-mario-coming-soon!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nextuz

Hittade denna info.

swestar

Mina Egna Byggen
flickr

Odidoma

byStfn

En snabb analys är ju att det som syns är en figur som är 4 studs bred och de gula knapparna är då troligtvis 1x1 round plates och armarna en ny variant på armarna med technic-pin. Kanske.

Det intressanta är att Lego tar mer och mer steg bort från sina signatur-figurer med det här och Minions-figurerna. Sannolikt kommer det ju Mario-minifigs också men det är intressant att se utvecklingen här och vad de inbyggda skärmarna kommer att tillföra..

o0ger

Citat från: byStfn skrivet 11 Mars 2020 kl. 11:59
En snabb analys är ju att det som syns är en figur som är 4 studs bred och de gula knapparna är då troligtvis 1x1 round plates och armarna en ny variant på armarna med technic-pin. Kanske.

Jag tror inte det är en minifigur. Jag tycker det ser ut som ett "cover" för Nintendo Switch. Antagligen med hål på lämpliga ställen där Switchens skärm presenterar grafik. Tex att munnen talar, ögonen rör sig osv. Förmodligen kommer det även ett spel i samband med detta. Det kommer säkert också flera andra covers för de olika karaktärerna. Svårt att se kopplingen till LEGO just. Ett cover i plast kan ju vilken leksakstillverkare som helst skapa. I samband med detta kommer det säker vanliga lego-set också. Kanske även en ny serie med minifigurer.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Citat från: o0ger skrivet 11 Mars 2020 kl. 12:00
Citat från: byStfn skrivet 11 Mars 2020 kl. 11:59

Jag tror inte det är en minifigur. Jag tycker det ser ut som ett "cover" för Nintendo Switch. Antagligen med hål på lämpliga ställen där Switchens skärm presenterar grafik. Tex att munnen talar, ögonen rör sig osv. Förmodligen kommer det även ett spel i samband med detta. Det kommer säkert också flera andra covers för de olika karaktärerna. Svårt att se kopplingen till LEGO just. Ett cover i plast kan ju vilken leksakstillverkare som helst skapa. I samband med detta kommer det säker vanliga lego-set också. Kanske även en ny serie med minifigurer.

Men om det är ett cover till switch så skulle den ju vara enorm. Och den visas i videon med tydliga antistuds och händer som ser ut att vara i vanlig storlek jämfört med bitarna och fötterna på Mario.

TILLÄGG: Ett ytterligare bevis som talar mot att det är en switch som spelar upp grafiken är pixelstorleken och kvaliteten på skärmarna. 

mossarp

Om man ser till storleken samt pixlarna på skärmen så tror jag det är en Duplo gubbe.
Även hur armarna ser ut och sitter fast på gubben så lutar det år Duplo...

LelleB

Ozp

byStfn

Intressant och helt oväntat tycker jag ändå (även om figuren var 4 studs bred  :P )

mossarp

Känns som om det kommer bli dyra set och i videon står det ju att de använder flera set i videon.

Nextuz

Citat från: mossarp skrivet 12 Mars 2020 kl. 15:19
Känns som om det kommer bli dyra set och i videon står det ju att de använder flera set i videon.

Här finns lite prisrykten :)
https://www.youtube.com/watch?v=Li-3GCPOvoY

Om jag får ge mig på en gissning så sitter det en kamera i botten på figuren, som läser av streckoder på 2x2 tiles :)

Record

Stackars barn, nu kan man se tillbaka än en gång och konstatera att man hade en bra barndom ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

andli

Citat från: Nextuz skrivet 12 Mars 2020 kl. 18:06
Om jag får ge mig på en gissning så sitter det en kamera i botten på figuren, som läser av streckoder på 2x2 tiles :)
Jag gissar på rfid/nfc eller vad man vill kalla det. Något liknande det de använde i tvspelsfigurerna men med mindre antenn...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.