Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Super Mario

Startat av Ozp, 10 Mars 2020 kl. 15:00

Föregående ämne - Nästa ämne

BrickMe

Mario... (gäsp). Inbiten pc spelare och under nintendo eran (när det började bli populärt) var det främst veteranbilar som hade störst fokus.
Tycker personligen att TLG´s figurer i kombination med en pytteliten display (antar att det är lite blippande ljud oxå) ser totalt olego-aktigt ut. Skulle lika gärna kunna vara tillverkat av helt annan plastleksakstillverkare.

Men jag antar att det kommer locka till sig köpare från dem som spelat Super Mario. Flip eller flopp, det får vi se i höst...

@Emma - Snyggt bygge. Du fick till inramningen fint i nederkant. Hög igenkänningsfaktor :)

Myko

Byggis Super Mario på 90-talet med pappskivor som figurer var mer lockande. :D

crowwlime_

Citat från: BrickMe skrivet 29 Maj 2020 kl. 20:09
Tycker personligen att TLG´s figurer i kombination med en pytteliten display (antar att det är lite blippande ljud oxå) ser totalt olego-aktigt ut. Skulle lika gärna kunna vara tillverkat av helt annan plastleksakstillverkare.

Tycker nästan det andas lite Happy Meal-leksaker över det..

ingels

Det kommer något som ser ut som minifig påsar, så kallade Character packs. Ingen Mario så långt ögat kan se  ???

Vad pysslar Lego med egentligen? Hade ju kunnat vara en storsäljare om man visste att det kunde finnas en Mario bland alla svampar och bomber.

https://www.lego.com/en-us/product/character-packs-71361

Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Emma

Citat från: ingels skrivet 17 Juni 2020 kl. 08:24
Det kommer något som ser ut som minifig påsar, så kallade Character packs. Ingen Mario så långt ögat kan se  ???

Vad pysslar Lego med egentligen? Hade ju kunnat vara en storsäljare om man visste att det kunde finnas en Mario bland alla svampar och bomber.

Jag är inte imponerad. Bläckfisken har fått hyfsat utseende, men resten... näää.

o0ger

Citat från: ingels skrivet 17 Juni 2020 kl. 08:24

Jag gillar dem! Tycker detta är mycket mer intressant än minifigurer.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Memmla

Med ett tema med sån potential så känns det som hittills visats väldigt ointressant i mina ögon. Håller tummarna för att det kommer något roligare längre fram.

Record

Citat från: Memmla skrivet 17 Juni 2020 kl. 10:50
Med ett tema med sån potential så känns det som hittills visats väldigt ointressant i mina ögon. Håller tummarna för att det kommer något roligare längre fram.

Jag kan bara instämma, men så är det ju också ett tema som vänder sig till 6+, och kanske de finner lekbarheten mer tillfredställande än själva nostalgin som man själv tänker främst på, jag håller därför tillgodo med Emma`s bygge med mera 8-bitiga känsla i.. ;).

Jag hoppas ju också på att de kan kräma ut något mer Afol intressant ur detta tema, om än att jag tidigt dödsdömde detta tema :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Larry Lars

Citat från: Record skrivet 17 Juni 2020 kl. 11:13
Jag hoppas ju också på att de kan kräma ut något mer Afol intressant ur detta tema, om än att jag tidigt dödsdömde detta tema :P

Man skulle ju också kunna säga att allt som får fler av digital-ålderns barn att ägna sig åt LEGO leder till att det i längden alls finns något AFOL-intressant. ;)

Personligen försöker jag se positivt på varumärkets utveckling även när jag inte är målgrupp. Ibland måste den tänkta målgruppen få vara sådana som skulle kunna gilla LEGO trots att de inte vet om det än.

Jag tror TLG vet vad de håller på med. Minifigurer är kanske för små för att synas bra i unboxing-klipp på youtube. Färgglatt "High-Tech-Duplo" som gör sig bra på bild.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

David i Lekeberg

Kan tänka mig många kreativa idéer att använda avläsaren!

Men av tidigare erfarenhet tror jag möjligheterna att programera kommer att vara för begränsade.

Nextuz

Citat från: Record skrivet 17 Juni 2020 kl. 11:13
Citat från: Memmla skrivet 17 Juni 2020 kl. 10:50

Jag kan bara instämma, men så är det ju också ett tema som vänder sig till 6+, och kanske de finner lekbarheten mer tillfredställande än själva nostalgin som man själv tänker främst på, jag håller därför tillgodo med Emma`s bygge med mera 8-bitiga känsla i.. ;).

Jag som såg fram emot att få "spela" lite i en Emmabyggd Mariobana :P

Citat från: David i Lekeberg skrivet 17 Juni 2020 kl. 22:22
Kan tänka mig många kreativa idéer att använda avläsaren!

Men av tidigare erfarenhet tror jag möjligheterna att programera kommer att vara för begränsade.

Någon kommer garanterat att hacka den och köra alternativ mjukvara :D sitter säkert ett litet Atmel chip eller liknande i den :)

David i Lekeberg

Citat från: Nextuz skrivet 18 Juni 2020 kl. 16:37
Någon kommer garanterat att hacka den och köra alternativ mjukvara :D sitter säkert ett litet Atmel chip eller liknande i den :)
Det är inget jag kan.

Varmluftsugn

Någon här som har testat eller vet ifall man kan bygga ihop fler start set för lite längre banor?

o0ger

Citat från: Varmluftsugn skrivet 19 Oktober 2020 kl. 09:57
Någon här som har testat eller vet ifall man kan bygga ihop fler start set för lite längre banor?

Jag har testat lite. Menar du att du vill köpa flera och koppla ihop dem? Du vill inte expandera med tilläggen?

Du kan bygga ihop hur länga banor som helst. När du startar Mario och han säger "Let's go" så har du 60 sekunder på dig att nå flaggan. Det är det enda som styr hur långa banor du kan bygga. Visa set har klockor som man kan ta för att få mer tid. Tex Bowser-slottet.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BeardedNerd

Det finns ingen anledning att köpa flera startset, då betalar du bara extra för den dyra Mario-figuren. Köp andra set, eller bygg med dina egna legobitar och använd bara exempelvis boostpaketen med separata fiender i. Förutom de specifika streckkods-tiles är det inget speciellt med bitarna i Mario-seten, så du kan t ex bygga en oändlig vattenbana med vilka blå bitar som helst. Mario känner bara av färgen.