Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Super Mario

Startat av Ozp, 10 Mars 2020 kl. 15:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Citat från: andli skrivet 12 Mars 2020 kl. 20:57
Citat från: Nextuz skrivet 12 Mars 2020 kl. 18:06
Om jag får ge mig på en gissning så sitter det en kamera i botten på figuren, som läser av streckoder på 2x2 tiles :)
Jag gissar på rfid/nfc eller vad man vill kalla det. Något liknande det de använde i tvspelsfigurerna men med mindre antenn...

Om du kollar vid exakt när tiden slår över till 0.14 i videon: https://youtu.be/Fq3hw4imZ3g (Även vid 0.17  0.21 0.27 0.32 0.39)   :)
...så ser man en reflektion av en diodlampa precis innan figuren lägges ner på tilen.
Och alla tiles man ser har ett mönster på sig, vore det nfc eller rfid så hade den kunnat vara tryckt med en bild bara :)

Det som talar emot är ju att det kan ju bli lite repor o skit på ett tryck :/

mossarp

Citat från: andli skrivet 12 Mars 2020 kl. 20:57
Citat från: Nextuz skrivet 12 Mars 2020 kl. 18:06
Om jag får ge mig på en gissning så sitter det en kamera i botten på figuren, som läser av streckoder på 2x2 tiles :)
Jag gissar på rfid/nfc eller vad man vill kalla det. Något liknande det de använde i tvspelsfigurerna men med mindre antenn...

NFC tar lite tid att känna av så med tanke på att Mario verkar reagera direkt när han sätts ned i mot tilsen så är det nog någon form av visuell scanning.
RFID finns ju både långsamma och snabba typer men RFID läsare kostar en hel del pengar vilket inte skulle fungera på en "billig" leksak.

BeardedNerd

Figuren själv är gräslig, men jag ser fram emot roliga sidobyggen av ikoniska grejer, och framför allt vad samarbetet framöver kan leda till. Kommer absolut att köpa allt minifigurrelaterat.

andreaseldh

Om inte annat så vet jag vilken som blir nästa melodi att försöka programmera ...

andreprobe

När kan minifigurerna komma? Vill ha riktiga set. Inte den tjocka klump Mario gubben. Förlåt, men den är inget för mig

Vasslepulver

Någon som hört när man kommer kunna förhandsboka deras expansion set också ? :-*

Syftar på Bowser's Castle Boss Battle expansion Set

Nextuz

Preorder på Proshop. 629kr.

Jag hade väntat mig ett högre pris faktiskt, den verkar ju inte helt inkompetent den Mariosfiguren, blåtand, optisk sensor i botten, accelerometer, en hög med displayer. Egentligen inga kostnader komponentmässigt, men utvecklat och ihopsatt så är det en hög kostnad.

https://www.proshop.se/LEGO/LEGO-Super-Mario-71360-Aeventyr-med-Mario-Startbana/2850992

Larry Lars

Citat från: andreprobe skrivet 06 April 2020 kl. 21:11
När kan minifigurerna komma? Vill ha riktiga set. Inte den tjocka klump Mario gubben. Förlåt, men den är inget för mig

Citat från: BeardedNerd skrivet 24 Mars 2020 kl. 21:23
Figuren själv är gräslig, men jag ser fram emot roliga sidobyggen av ikoniska grejer, och framför allt vad samarbetet framöver kan leda till. Kommer absolut att köpa allt minifigurrelaterat.

Vad talar för att det alls skulle komma minifigs. Är det som AFOLs gissat eller finns det något officiellt meddelat som hänvisas till när det spekuleras?

Äldre set från temat Toy Story gör ju att man kan fantisera om porträttlika figurer där specialhuvuden låter en hel produktlinje andas NINTENDO. De senare besluten att använda vanliga huvuden gör väl att jag tvivlar på om minifigs skulle tillföra något annat än ett samlande baserat på loggan på kartongen.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Nextuz

o0ger

Jag förutspår total flopp av detta tema. :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ColA

Citat från: o0ger skrivet 28 Maj 2020 kl. 16:43
Jag förutspår total flopp av detta tema. :(

Det tror jag också

andreaseldh

Bra, då slipper jag programmera den melodin!

Emma

Citat från: andreaseldh skrivet 29 Maj 2020 kl. 03:29
Bra, då slipper jag programmera den melodin!

Det borde du göra ändå!

Emma

IMG_4147 by emma farm, on Flickr

Jag tycker faktiskt att mina mariobanor är bättre....

Clarmo

Citat från: Emma skrivet 29 Maj 2020 kl. 16:51

IMG_4147 by emma farm, on Flickr

Jag tycker faktiskt att mina mariobanor är bättre....

Det tycker jag med