10246 Detective Agency (Gamla "Nästa modulhus är...")

Startat av BeardedNerd, 14 September 2014 kl. 01:56

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

...10246 Detective Agency

Ghostmind på NeoGAF(/Eurobricks?) har fått veta att nästa modulhus blir den omryktade detektivbyrån. Han brukar ha riktigt bra källor så det stämmer säkert (jag vill minnas att han spikade Parisian Restaurant förra året).

Det kan ju i teorin vara ett polishus men jag tror nog mer på en klassisk detektivbyrå, precis som att Fire Brigade är en gammaldags brandstation. Förhoppningsvis blir det film noir-stuk, det finns ju tonvis med urtypiska detaljer som kan användas. Och eftersom det knappast tar upp hela huset finns det också utrymme för något på gatuplan och längst upp (har någon någonsin sett en detektivbyrå som INTE är en trappa upp?).

Hoppas på Jamie i alla fall, men det skulle vara intressant om någon annan (än han och Astrid) får prova ett modulhus också.

eliasf

Ska bli spännande att se bilder på det sen! Jag tror det kan bli riktigt bra, och hoppas dom har en detaljrik inredning med!

Roger Brickjet

Hoppas på något med Sherlock Holmes-känsla :)

dalle

Undrar vilken stil huset blir i. Sherlocks London,  amerikansk sekelskifte eller 30-tals LA?

Peter S

Kommer det bli mitt första?  8)

Manne

Ser vi fram emot.. Har ju precis fått hem Parisian Resturant.. Hoppas stilen passar med resten av gatan..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

eliasf

Citat från: dalle skrivet 14 September 2014 kl. 12:40
Undrar vilken stil huset blir i. Sherlocks London,  amerikansk sekelskifte eller 30-tals LA?

Nu när du säger det kan det ju vara alla olika, jag tänkte ju bara på London direkt när jag läste det och det är nog det som jag önskar mig mest om det ska vara detektiv-byrå tror jag.

Record

Äntligen! något i  noir-stuk ligger mig varmt om hjärtat ;D
Friskt satsat, hälften vunnet..

Larry Lars

Låter osannolikt! Känns inte som ett modulhus i serien skulle kunna vara något så väldigt specifikt. Nu får alltså minsta lilla legostad en eller flera detektivbyråer. Pratar vi Sherlock kan ju den ålderdomliga brandstationen vara en jämförelse, men företagets mani på brandstationer talar nog för att den fick slippa igenom som ett specialfall.

En nutida byggnad skulle kanske istället vara ett kyffe där privatdetektiven, enligt Amerikansk modell, framkallar bilder på vänsterprasslande minifigurer. ;)

Det enda som talar för är väl att uppgiftslämnaren kanske visat sig ha tillgång till en fast läcka. Kan det vara en sammanblandning och att det helt enkelt rör sig om en stor gles bat-cave-liknande byggnad till det nyligen startade agenttemat.??
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Studley Heinsbergen

På förhand positiv till detta. Och en får väl tro att detta blir en hörnkåk?

ByggareDan

Då är den äldsta och troligtvis den som utgår så borde ju det bli en ny hörnkåk, som sagt bara hoppas på det.
Då modulhusen känns väldigt styrda mot amerikanska marknaden så kan ju ändå Sherlok H. I London funka, liksom lite exotiskt för gemene man/amerikanare, ungefär som restaurang i Paris.

/ByggareDan

Lews

Citat från: ByggareDan skrivet 15 September 2014 kl. 11:30
Då är den äldsta och troligtvis den som utgår så borde ju det bli en ny hörnkåk, som sagt bara hoppas på det.
Då modulhusen känns väldigt styrda mot amerikanska marknaden så kan ju ändå Sherlok H. I London funka, liksom lite exotiskt för gemene man/amerikanare, ungefär som restaurang i Paris.

/ByggareDan

Tittar man på hur tidigare hus har släppts så har vi fått 2-3 raka hus innan det blir ett nytt hörnhus. Parisian Restaurant är det första raka huset efter Palace Cinema så jag tror att det nya blir ett rakt det också.
http://lego.wikia.com/wiki/Modular_Buildings

ByggareDan

Glömde ju bort att bion var ett hörnhus (ligger obyggd i min garderob)

/ByggareDan

BeardedNerd

Alla modulhusen är vagt 30-talsretro. Det vore inte alls märkligt med en noir-detektivbyrå i det sammanhanget. Och jag har slutat att ifrågasätta Ghostminds källor för länge sedan.

Storm_666

Någon som hört något mer om detta hus? Nyfiken så jag håller på att dö  ;)