10246 Detective Agency (Gamla "Nästa modulhus är...")

Startat av BeardedNerd, 14 September 2014 kl. 01:56

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Hoppas att det inte släpps förrän nästa vecka! Vill så gärna ha en komplett samling Mini Modulars att visa upp i Uppsala. ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Mirandir

Citat från: o0ger skrivet 07 November 2014 kl. 09:56
Hoppas att det inte släpps förrän nästa vecka! Vill så gärna ha en komplett samling Mini Modulars att visa upp i Uppsala. ;)

Tror det är lugnt. Modulhusen brukar väl oftast släppas på vårkanten? Typ Mars/april.

Legobloggen: http://legobloggen.com

Joacim

Om det blir ett 22 B Baker Street så vet jag en som kommer att stå i kö för att köpa det ::) :P

Längtar med spänning!

Cyklisten

Jag lääängtar så jag tror jag blir galen!! Hade ju varit kul med i alla fall nått mer modulhus till sammlingen... Har ju bara Grand Emperium.. (Som jag budade hem på tradera, och som det skrevs om i "Tradera"-tråden i julas förra året. :) )

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

AndersI

Det främre vänstra hörnet på tegelvåningen ser skumt ut. Hur har de lyckats få tegelmönster på båda sidor om hörnet? Och skarvarna stämmer inte i höjdled - Photoshop?

Erik77

Ser ju riktigt spännande ut, att den kommer se ut så kan vi inte vara säkra på än.

BeardedNerd

Citat från: AndersI skrivet 16 November 2014 kl. 09:24
Det främre vänstra hörnet på tegelvåningen ser skumt ut. Hur har de lyckats få tegelmönster på båda sidor om hörnet? Och skarvarna stämmer inte i höjdled - Photoshop?

Det är perspektivet. Det är bara den översta raden där sidorna hålls ihop. Med sexton studs längs den sidan ser man inte mycket av varje enskild bit, och så är det en hel del JPG-komprimering också.

boba johan

Citat från: AndersI skrivet 16 November 2014 kl. 09:24
Hörnbit med tegelmönster kanske?

o0ger

Till att börja med så måste man ju säga att det är ett sjukt fint hus, vem som än har byggt det.

Angående tegelbitarna som AndersI nämner så ser det skumt ut. Kanske är en ny bit eller nåt? Det brukar väl dock inte komma nya bitar till modulhusen utan de är hänvisade till att använda alla de bitar som finns i produktion under året. Av den anledningen är det ju kul att notera att de har använt de nya kullederna på ett snyggt sätt, men också Unikittys svans, i grått. Snyggt. Kanske blir en bit att ha med på nästa Lugbulk?

De har också använt 93575 på ett väldigt snyggt sätt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Skafte

Citat från: o0ger skrivet 16 November 2014 kl. 10:28
Det brukar väl dock inte komma nya bitar till modulhusen utan de är hänvisade till att använda alla de bitar som finns i produktion under året.

I Parisian Restaurant kom ju croissanten i vitt, men det var i och för sig bara en ny färg på en existerande bit.

Är saxen ny?

BeardedNerd

Saxen kommer i Elves och Friends under 2015.

Larry Lars

Efter att ha sett den enda bild som sluppit ut kan jag ju säga att huset ser helt OK ut med en del roliga tekniker som dekoration.

Blir dock något besviken över att de ser ut att närma sig snarare än tidigare modulhus.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Cyklisten

Det ser ju riktigt spännande ut! :) Håller dock med Larry Lars om att det ser mer ut som 31026 än t.ex Grand Emperium, Pet Shop osv....  :(

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)