Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 September 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Hej då , nu har du samlat damm länge nog. Dags att bli MOC-föda.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Rev å rev!  :)
Fick hem häromdagen. Börja klossa ihop innehållet från första påsen men blev (som vanligt) less, och vips sorterades alla bitarna in i samlingen.
Mina Egna Byggen
flickr

pehter aka ibbe

Rev det som var kvar efter jag plockat delar till annat: &
Ingen var väl någon jättehit varken utseendemässigt eller byggmässigt, men det går att bygga annat av bitarna 8)
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

andli

Räknas det som att riva om man river upp kartongen och snor bitar direkt? I så fall har jag rivit en 75827 idag... för 1x1 plate dark red, skönt att det kommer 400 i bulken!
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Kwagge

Till mina Ghostbusters lägenheter rev jag

Igår åkte och samt att min tågstation från 2013 revs...

Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

swestar

En bekants 2+åring fick leka med (plocka isär :D) för några veckor sedan. Idag forsatte jag att "leka med  ;)" den. 
Mina Egna Byggen
flickr

Meh

Idag hjälpte barnen mig att plocka isär två stycken

Jag har aldrig riktigt gillat TLGs tolkning av den här, för SW Rebels, ikoniska walkern.
Benen är jätteklumpiga och är ändå inte justerbara, så att man kan få någonting som ens liknar förflyttning.
Förmodligen har det att göra med det abnormt stora huvudet.

Vissa delar kommer att återanvändas i en egen version som vi tänkte bygga nu i veckan.
Den är definitivt nättare och mer lik förlagan och jag tror att jag har en fungerande lösning för att göra den "gångbar"
Hoppas bara att den klarar barnens hållfasthetstester också...

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Meh skrivet 21 Juli 2016 kl. 15:17
Idag hjälpte barnen mig att plocka isär två stycken

Jag har aldrig riktigt gillat TLGs tolkning av den här, för SW Rebels, ikoniska walkern.
Benen är jätteklumpiga och är ändå inte justerbara, så att man kan få någonting som ens liknar förflyttning.
Förmodligen har det att göra med det abnormt stora huvudet.

Vissa delar kommer att återanvändas i en egen version som vi tänkte bygga nu i veckan.
Den är definitivt nättare och mer lik förlagan och jag tror att jag har en fungerande lösning för att göra den "gångbar"
Hoppas bara att den klarar barnens hållfasthetstester också...
Setnumret verkar inte finnas.

Ett allmänt tips är att utelämna "-1" i numren.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Meh

Odidoma

Nu har jag äntligen rivit mina PA-CB moduler, iaf 6 av 7. Tanken är att bygga nya moduler till Uppsala/Linköping.

Joacim

Eller rev, jag flyttade över DO till en moduversbasplatta. Så nu står alla mina hus på sådana plattor

swestar

Mina Egna Byggen
flickr

Anders67

Rev 1 st Tie Fighter Hangar modul inkl Tie Fighter och arkiverade den i låda 9  :D
Funderar på om den återstående modulen ska rivas eller sparas ihopbyggd.

AndersI

Idag rev jag min GBC "Trana". Det är intressant (och lite deprimerande) vad smutsiga och slitna bitarna blir när tillräcklig många bollar rullat förbi...

torso

Citat från: AndersI skrivet 28 Augusti 2016 kl. 23:37
Idag rev jag min GBC "Trana". Det är intressant (och lite deprimerande) vad smutsiga och slitna bitarna blir när tillräcklig många bollar rullat förbi...

Synd, det var en publikfavorit. Hoppas du har något nytt på gång istället. :)