Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 September 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Snyltgäst skrivet 09 Oktober 2015 kl. 00:56
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 03 Augusti 2015 kl. 20:49
Citat från: ColA_30 skrivet 03 Augusti 2015 kl. 18:57
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 29 Juli 2015 kl. 18:58
Pet Shop går i bitar. Plats för egna byggen behövs och jag behöver få barnen att tro att alla nya bitar kommer från detta set ...

Skönt att man inte är den enda pappan som gör så 😄

Jag fruktar den dag ungarna hittar mina legogömmor, dels för att jag inte längre får ha bitarna i fred, dels för att de kan bli skadade för livet när de inser att pappa har farit med osanning under uppväxten.

Hahaha... hade inte en tanke på att sådana problem kunde uppkomma faktiskt, som tur är har min dotter endast fyllt år 1 gång, så jag har nog några år på mig innan man måste hitta effektiva strategier för att inte hamna i klistret eller förstöra ens barn. Mitt största problem är snarare ofrivillig rivning. Vet inte riktigt hur jag ska göra närmaste månaderna... snart når hon ända vägen upp och i ett obevakat ögonblick (det finns många) så kabaam.

Taggtråd är effektivt, men inte särskilt populärt hos den andre föräldern.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Snyltgäst

Ja attas att man har en till vuxen att komma överres med också, taggtråd ser ju rätt otäckt ut, men kanske el-stängsel?

robinnilsson403

Plockade precis isär min UCS Imperial Star Destroyer inför den stundande flytten. Sambon har flaggat för att det troligen inte finns någon plats för den i den nya lägenheten. Parta? Sälja settet som tog mig ur min darkage?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

o0ger

Citat från: robinnilsson403 skrivet 18 Oktober 2015 kl. 23:04
Plockade precis isär min UCS Imperial Star Destroyer inför den stundande flytten. Sambon har flaggat för att det troligen inte finns någon plats för den i den nya lägenheten. Parta? Sälja settet som tog mig ur min darkage?
Sälj inte! Plocka isär det och sortera upp det. Nån dag kanske du känner för att bygga nåt. Då har du en massa bra bitar nära till hands.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: robinnilsson403 skrivet 18 Oktober 2015 kl. 23:04

Vilken konstig fråga att ställa på Swebrick. Visst, UCS ISD är stor men jag gissar på att din sambo är lite större. Måste du ha en sambo?  ???
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Vad du än gör, sälj varken sambon eller Legot!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andreaseldh skrivet 19 Oktober 2015 kl. 01:55
Vad du än gör, sälj varken sambon eller Legot!

Att sälja sin sambo är väl också olagligt?

Att riva sambon och sortera i lådor är nog också straffbart.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Joacim

Jag rev inte utan min katt rev lite åt mig... 2x4 moduverse plattor...

ByggareDan

Rev o sorterade in lite brand o polisbilar.
Sorterade även in det sista av bulken o lite annat som legat rivet men osorterat.

/ByggareDan

Silence101

Med en liten tår i ögonvrån så rivs allt på hyllorna.
Grabben börjar glida in i the Dark Age!!!!! 15,5 år gammal
Fast jag köpte Star Wars-kalendern till honom idag. Den ville han ha.
Jag räddar dock VW-bussen och hotroden
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

ByggareDan

Ska ta o riva Sw-Tie "Friends" Hangaren som aldrig blev 100% klar o nu har jag tröttnat på att se den ofärdig i skåpet så nu rivs den.
Så nu får Friendsfolket hitta ett nytt ställe o ha disco på.

/ByggareDan

Sockerbit

Citat från: ByggareDan skrivet 17 November 2015 kl. 18:22
Ska ta o riva Sw-Tie "Friends" Hangaren

Nej! Bygg klart den istället, ser bra ut!

ByggareDan

Citat från: Sockerbit skrivet 17 November 2015 kl. 20:00
Citat från: ByggareDan skrivet 17 November 2015 kl. 18:22
Ska ta o riva Sw-Tie "Friends" Hangaren

Nej! Bygg klart den istället, ser bra ut!

Man får tacka för pepp!

Men som det ser ut just nu så byggs moduverseplattan om till mörkgrön för skogen så just nu är den fortfarande hel på en basplatta utan det rosa golvet.
Det som saknas är ju 2449 upptill och lite tillsnyggning i dom rosa "strecken" på övre delen.

Vet inte om den byggs klart eller rivs, även om den rivs så är den lätt att bygga upp igen i ett senare skede.

/ByggareDan

Nyllet

För någon månad sedan så fick jag hem kompletterande bitar från BL till min . Jag byggde den med nostalgisk värme i hela kroppen ... jag är verkligen svag för Classic Space-serien. Synd att mina föräldrar inte lade mer pengar på dem till julaftnar och födelsedagar  ::)

Men idag plockade jag alltså ner setet i sin kartong. Dock kommer det nog inte dröja så länge innan jag tar fram det igen.

BTW.
Såg att prislappen satt kvar också - 225 kr.  :)

Nyllet

Är det bara jag som river LEGO här  ;)

Igår blev den ganska maffiga fyra plastpåsar fyllda med bitar.
Men det finns väl inget ont som inte har något gott med sig ... tre motorer kan man ju försöka skapa något annat skoj av, så klart.