Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego tåg 2014

Startat av Huvudfoting, 01 Januari 2014 kl. 20:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Man blir ju inte super impad av seten, dock har 60052-cargo-train, ett riktigt högt lekvärde iallafall, med en del roliga saker omkring, sen är det kul att det är blått och gult.
Jag kommer nog köpa det trots allt, men passagerare tåget går bort för min del.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Pekblom

Citat från: ÖBON skrivet 30 Januari 2014 kl. 08:23

Såg att man använd 3228 i samma färg som övrig räls till godskranen

vad är 3228 ?

pehter aka ibbe

Citat från: Pekblom skrivet 01 Februari 2014 kl. 11:07
´
vad är 3228 ?

3228b, den äldre rälstypen som användes innan 9V eran.

Perfekt till kranar, trevligt att den verkar komma i dbg.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

pacc

.på

pacc

Citat från: pacc skrivet 01 Februari 2014 kl. 20:40
Jamen vad hade dom i de två senaste gruvorna?
Det mest spännade med de nya tågseten är att temat inte är nedlagt efter många år utan nyheter. Det tråkiga är att nästa nyheter dröjer minst 6 år...

Nextuz

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 01 Februari 2014 kl. 17:10
Citat från: Pekblom skrivet 01 Februari 2014 kl. 11:07
´
vad är 3228 ?

3228b, den äldre rälstypen som användes innan 9V eran.

Perfekt till kranar, trevligt att den verkar komma i dbg.

Den heter t.o.m 3228c :)
till skillnad mot 3228b så saknar "c" slottar för att fästa slipers 4166

kom redan 2011 :)

Ozp

Såg detta tåg på LegoWorld igår. Det var i legos city-monter och inte i fanzone. Där körde annars bara officiella tåg, även de två nya. Där fanns mest officiella set men även några hus som inte var det. Är det någon som känner igen detta tåget? Kan det vara ett nytt tåg? Tycker mig se att den är byggd på en 92340 i dbg. Enligt bricklink finns den bara i vitt och svart.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Pekblom

Citat från: Ozp skrivet 16 Februari 2014 kl. 10:30
Tycker mig se att den är byggd på en 92340 i dbg. Enligt bricklink finns den bara i vitt och svart.
Kan det vara en 6584a?

Ozp

Citat från: Pekblom skrivet 16 Februari 2014 kl. 10:46
Tycker mig se att den är byggd på en 92340 i dbg. Enligt bricklink finns den bara i vitt och svart.
Kan det vara en 6584a?

Efter lite mer research tror jag det kan vara 92339. Den finns i dbg i det nuvarande godståget.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreas E

Skulle kunna vara en flört med danskar. Ser ut som en "elefantröv". Alltså x31, tåget som öresundstrafiken har och även finns i hela Danmark.

Peter

Eller en Y2, som saknar eldrift. Den saknar väl också låggolv så den stämmer med golvplattorna?

Kwagge

Såg detta tåg på LegoWorld igår. Det var i legos city-monter och inte i fanzone. Där körde annars bara officiella tåg, även de två nya. Där fanns mest officiella set men även några hus som inte var det. Är det någon som känner igen detta tåget? Kan det vara ett nytt tåg? Tycker mig se att den är byggd på en 92340 i dbg. Enligt bricklink finns den bara i vitt och svart.

Tåget fanns även på LW 2013...
Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

shutter

Nu är det nära ;D

Mikael Sol

En x31:a hade man ju inte tackat nej till ... Åker mycket Öresundståg.

I alla fall, skummade mest igenom tråden, så kanske tas det upp nånstans, men passar på att fråga ändå: När släpps de nya tågen? Av nån anledning har jag fått för mig att de skulle släppas 28 maj??

shutter

Citat från: Mikael Sol skrivet 29 Maj 2014 kl. 11:12
En x31:a hade man ju inte tackat nej till ... Åker mycket Öresundståg.

I alla fall, skummade mest igenom tråden, så kanske tas det upp nånstans, men passar på att fråga ändå: När släpps de nya tågen? Av nån anledning har jag fått för mig att de skulle släppas 28 maj??
Vet inte när de släpps. kollat in seten på amerikanska s@h.