Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Mixels 2014

Startat av o0ger, 22 Juli 2013 kl. 23:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Dessa figurer innehåller snudd på inte en enda "oanvändbar" bit, men ärligt talat är de fula som stryk och om detta nu är en originalserie som görs ihop med LEGO så kanske man kunde ha väntat sig något mer genomarbetat. ???
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

De kommer släppas tillsammans med en tv-serie vad jag har förstått. I serien ser de säkert lite annorlunda ut. Detta är lego-versionen av dem. Jag håller dock med dig om att de är ganska fula. Men jag är tacksam över att lego går den hör vägen och bygger gubbarna av "vanliga" bitar istället för en massa specialbitar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sisilisko

Citat från: o0ger skrivet 22 Juli 2013 kl. 23:06
I mars nästa år kommer tydligen LEGO Mixels lanseras. Det verkar vara något pokemon-liknande som produceras tillsammans med Cartoon Network.

Hurra säger jag! Söta men fula. Ser ut som pilliga och roliga, lagom utmanande små byggen. Jag tror jag har en i målgruppen här hemma. Jag hoppas Mixels är snälla också. Jag är trött på leksaksvåld.

Det blir roligt att ta hem de där filurerna tror jag bestämt. Roligt också att byggena är så komprimerade, jag får lite DIY känsla. Kul!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

Det mest spännande med Mixels är väl den nya kulleds-kopplingen, (som når oss redan i januari med "Chima Beasts".)

Hittade en ordentlig genomgång av dess funktionalitet hos bloggen NEW ELEMENTARY.
Intressant läsning om ett minst sagt lovande kopplingssystem.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

erik_b

Tagg-biten på fötterna på den röda ser ju ut som en riktig mardröm för föräldrar, tänk att kliva på den på natten... Aj...

lingonfil

Kulledskoppingen kommer att passa som handen i handsken till det utlovade exo-suit setet (cuusoo).

lingonfil

Jag läser att de kommer kosta $3.99.
Det är ju verkligen överkomligt med tanke på att de innehåller så pass mycket användbara bitar.

cptCalavera

Mixels

De ser ju sjukt roliga ut. Blir det inte alltför dyrt kommer jag investera i ett par i varje fall. Roliga delar också, tycker jag som nybörjar-AFOL.
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

o0ger

Nu verkar man kunna köpa dem på andra sidan pölen. Men inte i Sverige. Nån som vet om/var/när de kommer?

ByggareDan

Jag köpte en i dag på BR leksaker i källaren på PUB i Stockholm
3 olika fanns 40kr/st kostade dom

/ByggareDan

BrightMinds

Känns prisvärda med tanke på att de innehåller en del intressanta bitar, om de kostar 40 kr på BR så kan man ju hoppas att de blir billigare på nätet. Är väldigt nöjd med min . Kommentaren från min icke lika intresserade sambo var "va söt, en sån vill jag också ha"  :D

När man kollar hemsidan Lego.com/mixels så ser man att det finns oändligt med möjligheter

Gray

Tycker att själva modellerna ser gräsliga ut men jag gillar absolut tanken bakom det hela, speciellt när LEGO på det stora hela gått ifrån "bygg vad du vill"-ideologin. Så jag hoppas dom säljer, det behövs mer LEGO-set som uppmuntrar kreativiteten och de oändliga möjligheterna.

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 27 Februari 2014 kl. 21:21
Nu verkar man kunna köpa dem på andra sidan pölen. Men inte i Sverige. Nån som vet om/var/när de kommer?

Nio set finns på Lego S@H.

http://shop.lego.com/en-SE/LEGO-Mixels-ByTheme
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

cptCalavera

Jag plockade upp en av varje "ras" på BR idag. Sjukt skoj att bygga och skoj slutresultat samt kreativa möjligheter i ombygge. kul kul kul :)
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera