Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Mixels 2014

Startat av o0ger, 22 Juli 2013 kl. 23:06

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Ni som köpt en egen har ju sett i bruksanvisningen att det är planerat 3serier med 9olika i varje serie (3 av varje färg)
Sen beror det ju på försäljningsframgång/kostnad om alla 3 serierna kommer till Sverige

/ByggareDan

Gray

Konstigt att just detta tema verkar vara exklusivt för BR. Det är ju ett perfekt impulsköp-tema (till skillnad mot Galaxy Squad som dom hade exklusiv rätt till förra våren/sommaren) så varför begränsa tillgängligheten när dessa borde finnas i varje liten butik som säljer LEGO.

Men man borde väl inte vara så överraskad ändå. LEGO Sverige verkar ju göra allt dom kan för att driva bort kunder. Varför man ens ger en butikskedja (som inte finns i två tredjedelar av landet) exklusiv rätt till ett helt tema är ju helt korkat. När dessa Mixels väl kommer dit jag bor har jag antingen köpt dom redan (från utlandet) eller bestämt mig att inte köpa dom alls (mer troligt). Hade dom dock funnits i butik hade det absolut kunnat bli impulsköp dock..

Roger Brickjet

Citat från: Gray skrivet 14 Mars 2014 kl. 18:01
Konstigt att just detta tema verkar vara exklusivt för BR. Det är ju ett perfekt impulsköp-tema (till skillnad mot Galaxy Squad som dom hade exklusiv rätt till förra våren/sommaren) så varför begränsa tillgängligheten när dessa borde finnas i varje liten butik som säljer LEGO.

Men man borde väl inte vara så överraskad ändå. LEGO Sverige verkar ju göra allt dom kan för att driva bort kunder. Varför man ens ger en butikskedja (som inte finns i två tredjedelar av landet) exklusiv rätt till ett helt tema är ju helt korkat. När dessa Mixels väl kommer dit jag bor har jag antingen köpt dom redan (från utlandet) eller bestämt mig att inte köpa dom alls (mer troligt). Hade dom dock funnits i butik hade det absolut kunnat bli impulsköp dock..
Lite off topic kanske men har det tidigare funnits hela teman som bara sålts i en kedja? Kan lite förstå att BR fick GS eftersom de beställde en egen MF men före det?

Gray

Ingen aning, men jag hoppas det inte är något som håller på bli en trend. Det är väl okej att större kedjor får ett exklusivt set från ett tema, men att en butikskedja ska ha upp emot sex MÅNADER exklusivitet på ett helt tema (som BR och Galaxy Squad) är helt befängt, speciellt när dom inte verkar göra undantag för de orter där dessa kedjor inte finns.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mordatre

JAWG har ett par bruna fästbitar till att sätta fast tänderna. Dessa vill jag gärna ha ett par av. Inte en ny bit men tror inte de varit lätta att få tag på billigt innan.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

BrightMinds

Serie 2 finns nu på BR-Leksaker enligt hemsida och mailutskick

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

marpe

Jag förstår nog inte Mixels. Vad är poängen?

Prova nya bitar i liten skala?
LEGO som inte är könsuppdelat?

Är Mixels populärt bland era barn? Mina barn har knappt hört talas om det.

o0ger

Det är lite roliga bitar i lite roliga färger. Jag köper nästan aldrig brunt och lila tex, men jag kan tänka mig att köpa en liten påse med blandade bitar för 40 kronor.

Jag tycker de är lite roliga. Jag förstår inte minifig-serierna. Skulle aldrig få för mig att köpa dem.

Mixels är nog inte populärt bland barn. Det går väl bara på Cartoon Network?

lindyhep

Jag gillar dem o barnen gillade dem.
Bra med något litet billigt men ändå med lite byggvärde. Jämför jag med friendspåsarna så har de också gått hem hos oss men jag kan tycka det är lite trist med när det lilla antalet bitar som det faktiskt är, i friendspåsarna skall räcka till flera enskilda enheter. Det blir lite plottrigt. I Mixwls är det 1 figur där alla bitar sitter ihop.

marpe

De är riktigt charmiga, särskilt Volectro 41508-1 med busken på huvudet. Ur mitt snäva perspektiv tvekar jag inför alla kulörta bitar kloggar igen sorteringen. (Japp) Men serie 3 ser lovande ut. Brunt och naturfärger gillar jag skarpt.