Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

10234- Sydney Opera House

Startat av swestar, 15 Juni 2013 kl. 05:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: Superkalle skrivet 15 Juni 2013 kl. 19:09
Nej, det var inte det jag menade. Jag bara menade att det vore tusan om det inte såg bättre ut med tanke på att de med har så många fler bitar att detaljera med.  :)
Men jag förstår vad du menar dock, så glöm min kommentar  :)

Nej, strunt i mig istället. Det är bara jag som är en party pooper i vanlig ordning - omedvetet ska tilläggas. Jag lider av occidere iocos syndrom.  ;D
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Illuwatar

Vet inte riktigt hur jag ska placera detta - det är ett imponerande bygge, det går inte att komma ifrån. Former som är svåra att få till i Lego. Det som får mig att vela är skalan. Detta passar inte in i något annat aktuellt tema (modulhus, City eller Architecture) - det skulle i så fall vara ihop med London Bridge och Taj Mahal. En form av förvuxet Architecture-set med andra ord... Har man plats, så varför inte? Det är en cool byggnad och säkert ett skoj bygge. Det jag ser är den stora mängden bitar i Dark Tan... ;) (och den genomskinliga basplattan, vad kommer den ifrån?)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Myko

Den genomskinliga plattan är inget som ingår, det är bara nåt de däringa designerserna har.

MicroByggare

Citat från: Illuwatar skrivet 17 Juni 2013 kl. 07:35
Vet inte riktigt hur jag ska placera detta - det är ett imponerande bygge, det går inte att komma ifrån. Former som är svåra att få till i Lego. Det som får mig att vela är skalan. Detta passar inte in i något annat aktuellt tema (modulhus, City eller Architecture) - det skulle i så fall vara ihop med London Bridge och Taj Mahal. En form av förvuxet Architecture-set med andra ord... Har man plats, så varför inte? Det är en cool byggnad och säkert ett skoj bygge. Det jag ser är den stora mängden bitar i Dark Tan... ;) (och den genomskinliga basplattan, vad kommer den ifrån?)
det verkar ha samma skala som mikropolis så om någon har tänkt köpa den skulle man kunna göra den kompatibel med mikropolis  :)
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Ras 74

Skulle nog säga att Architecture setet är mer i Micropolis skala.
Den här är nog mer i microfigur skala.

Men huj vilket coolt set. Tilltalar mig hejdlöst mer än tidigare broar,
palats, staty och det inte så vackra Eiffeltornet.

Men ett inköp... Det vete tusan alltså. Bra bitar, ingen diskussion.
Plats att ställa en sådan pjäs... Överlägga med damen där hemma om
en plats i vardagsrummet kanske.
Fast då kommer den fasansfulla kombon med vitt LEGO och solljus.
Jag och mitt LEGO skyr det sistnämnda mer än troll.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

MicroByggare

jo du kanske har rätt men om arbetets museum gillar iden skulle man kunna ställa det bredvid museets Lego modell för den är i microfig skala.
Förutsatt att man "befolkar" operan annars skulle det se konstigt ut.

Har det släppts något datum ännu när den kommer??
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Mirandir

Nu snackar vi hög Vill ha-faktor!  :) Problemet är bara att man har ingenstans att ställa den.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Ras 74

Efter att he studerat modellen närmare, så skulle jag säga att den är en halv microgubbestorlek ;)

Det är en modell jag kommer få fundera ett slag på helt klart.
Vill ha faktorn är enorm. Men vad-skall-jag-med-den-till-är-väl-inte-Australiensare-faktorn är ganska
hög den med :)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Superkalle

Citat från: Ras 74 skrivet 18 Juni 2013 kl. 16:26
Det är en modell jag kommer få fundera ett slag på helt klart.
Vill ha faktorn är enorm. Men vad-skall-jag-med-den-till-är-väl-inte-Australiensare-faktorn är ganska
hög den med :)
Det är ungefär så jag tänker också. Det var som med London bridge och Taj Mahal.
Men det finns tydligen en massa (vuxna) LEGO-byggare därute som älskar att bygga LEGO, med betoning på bygga.
Blir väl ungefär som att köpa lägga pussel eller lösa korsord. Och jag menar inte det på ett nedlåtande sätt.

Ras 74

Helt sant Kalle! Men de tidigare modellerna har inte tilltalat mig överhuvudtaget.
Hade jag införskaffat något av dem hade det varit för bitarnas skull.
Men detta skulle jag verkligen (isåfall) haft uppbyggt.

marpe

Citat från: Superkalle skrivet 18 Juni 2013 kl. 16:53
Det var som med London bridge och Taj Mahal.
Men det finns tydligen en massa (vuxna) LEGO-byggare därute som älskar att bygga LEGO, med betoning på bygga.
Blir väl ungefär som att köpa lägga pussel eller lösa korsord. Och jag menar inte det på ett nedlåtande sätt.
Tror att de delvis är jämförelseobjekt som leder till köp av mindre set. Petshop är "bara" 2000 bitar jämfört med Tower Bridge 4300 och Taj Mahal 6000.

Det låter kanske distanserat? Jag drömmer om att bygga Taj Mahal, men det är utanför ämnet. :)

Sydney Opera House vore kul att ha plats att förvara uppställt. Det är inte lika kul att ha på vinden eller i kartongen.

Stigge72

Man behöver ju inte vara australiensare för att ha kopplingar till det där huset. Om jag inte minns helt galet är arkitekten dansk och marmorn på snäckskalen svensk.

AnneLie67

Citat från: marpe skrivet 18 Juni 2013 kl. 19:24
Citat från: Superkalle skrivet 18 Juni 2013 kl. 16:53
Det var som med London bridge och Taj Mahal.
Tror att de delvis är jämförelseobjekt som leder till köp av mindre set. Petshop är "bara" 2000 bitar jämfört med Tower Bridge 4300 och Taj Mahal 6000.

Det låter kanske distanserat? Jag drömmer om att bygga Taj Mahal, men det är utanför ämnet. :)

Sydney Opera House vore kul att ha plats att förvara uppställt. Det är inte lika kul att ha på vinden eller i kartongen.

Jag drömmer också om att en dag få bygga Taj Mahal.....
Tower Bridge har jag byggt och visst var det ett "Lego-bygge", men ack så många härliga bitar!!!
När det gäller Sydney Opera House, så känner jag mig velig. Stort bygge att ha framme och jag har ju redan Architecture varianten av Sydney Opera uppställt i bokhyllan, kanske får räcka med det. Är dock väldigt sugen på att få tillgång till alla bitarna i Dark Tan!

Anders67

Citat från: stigge72 skrivet 18 Juni 2013 kl. 23:07
Man behöver ju inte vara australiensare för att ha kopplingar till det där huset. Om jag inte minns helt galet är arkitekten dansk och marmorn på snäckskalen svensk.

Svenskt Höganäskakel på utsidan!

Superkalle

Citat från: Anders67 skrivet 19 Juni 2013 kl. 00:25
Svenskt Höganäskakel på utsidan!
Biffen är klar...nu blir det köp  ;D