Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

10234- Sydney Opera House

Startat av swestar, 15 Juni 2013 kl. 05:44

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Fantastiskt vackert bygge. Kul att se designern så upprymd under sin presentation :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Majkel

Snyggt och stort. Spännande med allt som inte är 90gr!

Magnus den store

Oj, den ser betydligt bättre ut än tidigare version. Ingen lätt byggnad att göra i Lego.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Superkalle

Citat från: Magnus den store skrivet 15 Juni 2013 kl. 09:41
Oj, den ser betydligt bättre ut än tidigare version.
Ja, det får man verkligen hoppas med tanke på att det är typ 2500 fler bitar.  ;D  ;)

Stigge72

Riktigt snyggt, och kul att 48x48 kommer i en ny färg.

Nextuz

Herrejädra mig vad stor :O

Ähhh.. ge mig den stora transparenta plattan istället vid 5.07 :O

Magnus den store

Citat från: Superkalle skrivet 15 Juni 2013 kl. 15:17
Citat från: Magnus den store skrivet 15 Juni 2013 kl. 09:41
Oj, den ser betydligt bättre ut än tidigare version.
Ja, det får man verkligen hoppas med tanke på att det är typ 2500 fler bitar.  ;D  ;)

Jo, fast störst är inte alltid bäst, men den nya känns mycket mer genomtänkt. Känns som om det är 'skalen' som styrt hur stor den skulle bli.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Stigge72

Citat från: Nextuz skrivet 15 Juni 2013 kl. 17:54
Ähhh.. ge mig den stora transparenta plattan istället vid 5.07 :O

Wohoo! Yep. :)

Superkalle

Citat från: Magnus den store skrivet 15 Juni 2013 kl. 18:03
Jo, fast störst är inte alltid bäst, men den nya känns mycket mer genomtänkt. Känns som om det är 'skalen' som styrt hur stor den skulle bli.
Nej, det var inte det jag menade. Jag bara menade att det vore tusan om det inte såg bättre ut med tanke på att de med har så många fler bitar att detaljera med.  :)
Men jag förstår vad du menar dock, så glöm min kommentar  :)

Superkalle

...däremot, och det är en annan diskussion, så är jag inte säker att jag förstår vem som är målgrupp för den här typen av set. CC-husen köper ju folk för att de är snygga OCH att man kan använda dem när man bygger egna städer osv. Däremot vet jag inte vem som köper och har en sådan här "pjäs" uppställd därhemma. Jorå, jag vet att det funnits både Eiffeltorn och London Bridge tidigare, men ändå. Men det kanske säljs mer sådana här set än vad man tror?

Sedan är det det här med Creator X-pert series. Med det orange TGV tåget och Movie Premiär-setten kändes det ändå som det fanns någon slags (avlägsen) koppling till "Creator". Men vad Sidney Opera House har med Creator att göra är jag inte riktigt med på. Hade det inte varit bättre och skapat något "Grand Scale Archiecture Series" för den här typen av modeller?

Myko

Creator känns som ett catch-all tema för modeller som inte passar in i de andra.

Etzel

Gigantiskt! :o
Men kul med lite nya bitar i dark tan, även om jag inte kommer skaffa själva settet.

Superkalle

Citat från: Myko skrivet 15 Juni 2013 kl. 19:26
Creator känns som ett catch-all tema för modeller som inte passar in i de andra.
Ja, det har liksom blivit det. Från början var ju signumet att det var tre alternativa modeller man kunde bygga.