Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Galaxy Squad 2013

Startat av mechamike, 19 Oktober 2012 kl. 12:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Roger Brickjet

Nja,det här var inte lika inspirerande men hjälmarna funkar nog bra som mech/transformer-huvuden.

Larry Lars

Citat från: Teabox skrivet 20 November 2012 kl. 09:13
Två bilder har dykt upp.

Påminner väldigt mycket om "Mars Mission" och det ser jag som ett stort steg tillbaka. Tråkigt när deras egna teman varit så bra på sista tiden.
Ser ut som att pappor skall förbereda sig för att klistra många stickers på grälla bitar.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Brickchaser

Som sagt; lite väl likt Mars Mission, ganska tråkigt.
Men det är ju bra att allt lego som kommer ut inte påfrestar plånboken.....

Megabluck

Går emot strömmen eftersom jag tycker de ser riktigt fina ut och mycket bättre än Mars Mission; snygga minifigs (den blåa roboten ser faktiskt rätt häftig ut).

Nextuz

Öj.. de däcken måste jag ha =)
Ny bit ;)

Gray

Den blå figuren i billiga settet ser rätt usel ut (brick-byggda lösningar i all ära men just i detta fall ser det bara gammalmodigt och bulkigt ut). Men utomjordiska rymdskeppet ser riktigt läckert ut och det gör utomjordingen också, så det blir nog ett köp av den då den inte lär kosta mycket.

Gillar det stora settet också. Gillar verkligen att skeppet delar på sig och blir till ett fordon och ett attackskepp. Såg även att temats logotyp har ett rymdskepp som splittras i två, så det blir intressant att se om fler av setten delar upp sig i flera mindre skepp/fordon.

Håller för övrigt inte med att det ser ut som Mars Mission utöver att det stora settet använder orange som huvudfärg och är rymd-baserat (vilket ger oundvikliga likheter vad du än gör). Det har ju ryktats om att varje set ska ha jordmänniskorna i olika färger och hittills stämmer det ju. Den blå gubben har en logotyp med ett sikte, medan de orange har en blixt så det verkar som om det är flera olika falanger.

Såg även att den kvinnliga rymdsoldaten ser ut att ha blått läppstift. Gillar!

mordatre

Får inget sug efter detta tema. Inte riktigt intressanta färger och bitar samt att figurerna saknar det där lilla extra som många andra nya teman har.  Plockar hellre något set ur Chima.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mechamike

Lime, Blått är två färger som jag börjar bli lite trött på, Fångstbehållaren (pod) ser ut som en ny bit ? Fäljarna ser användbara ut..

Nextuz

Citat från: mechamike skrivet 20 November 2012 kl. 16:16
Lime, Blått är två färger som jag börjar bli lite trött på, Fångstbehållaren (pod) ser ut som en ny bit ? Fäljarna ser användbara ut..

Fälgarna finns redan.. de e gummit som e nytt :D

Magnus den store

Nja, hoppades på ett tema baserat på space marinen från cmf. Ska väl vara glad att det är ett tema jag slipper köpa. Dock lite intressant med rymdgubbar i orange.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Superkalle

Citat från: Nextuz skrivet 20 November 2012 kl. 16:19
Hur menar du nytt. Själva storleken finns väl innan:
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=89201
Eller är det däcksmönstret du tänker på?

Nextuz

Citat från: Superkalle skrivet 20 November 2012 kl. 21:26
Citat från: Nextuz skrivet 20 November 2012 kl. 16:19
Hur menar du nytt. Själva storleken finns väl innan:
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=89201
Eller är det däcksmönstret du tänker på?

nej men du.. jag misstar mig... de är nog de däcket som du visar.. :/ Men de har satt snurr på det :/

Superkalle

Citat från: Nextuz skrivet 20 November 2012 kl. 21:28
nej men du.. jag misstar mig... de är nog de däcket som du visar.. :/ Men de har satt snurr på det :/
Jo, det var det jag tänkte med - att de hade satt snurr på't.
Hade själv hoppats på lite nya däcksmönster nämligen  :)

Larry Lars

Citat från: Magnus den store skrivet 20 November 2012 kl. 18:47
Nja, hoppades på ett tema baserat på space marinen från cmf.

Det var det nog många som hoppades på. Kanske försöker LEGO undvika alla Cuusoo-användare som då skulle ha hävdat att de "uppfunnit" temat. :D ;)

Citat från: Magnus den store skrivet 20 November 2012 kl. 18:47
Dock lite intressant med rymdgubbar i orange.

Mitt intresse har svalnat för den där hjälmen som var så cool i början. Den känns egentligen lite för stor för minifigs och den är svår att kombinera med annan utrustning.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!