Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Galaxy Squad 2013

Startat av mechamike, 19 Oktober 2012 kl. 12:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Gray

Citat från: Larry Lars skrivet 02 December 2012 kl. 14:48
Hm. Spännande tema när det gäller färger och bitar, men färgvariationen ger samtidigt ett ganska spretigt intryck.

;D

Wineyard

Citat från: Gray skrivet 02 December 2012 kl. 15:00
Hm. Spännande tema när det gäller färger och bitar, men färgvariationen ger samtidigt ett ganska spretigt intryck.
;D
Hädelse  :o ;D

Larry Lars

Vill man kolla högupplösta bilder på hela temat kan man följa dessa länkar där FBTB raporterar om
Galaxy Squad hos Amerikanska S@H.

Temat spretighet till trots, så tror jag att detta kan bli väldigt intressant. Lite väl mycket klistermärken kanske. :(
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Stigge72

Sedan har vi ju robothuvudena vars design känns som ett avsteg från hur det brukar se ut hos LEGO. Mycket kommer att hänga på vad det är för plast i dessa. De ser iofs rätt roliga ut, men ändå....

En del Ackbar, en del Slave-1, och en del annat?

Citat från: Gray skrivet 02 December 2012 kl. 15:00

;D
På den tiden fanns de olika färgerna blandade i de olika setten, nu är det ett set med blåa, ett med orange, och ett med rött, och aldrig några kombinationer.

Gray

Citat från: stigge72 skrivet 02 December 2012 kl. 17:54På den tiden fanns de olika färgerna blandade i de olika setten, nu är det ett set med blåa, ett med orange, och ett med rött, och aldrig några kombinationer.

Visst. Men nog är det väl ändå tänkt att man ska leka med dessa Galaxy Squad-set tillsammans så det har ju knappast någon större betydelse. Och till skillnad från Classic Space (där de olika färgerna inte hade någon betydelse) så ska ju dessa färger vara bemärkningar på olika typer av trupper (orangea har en blixt som logotyp, blåa har ett sikte, osv.).

Men anledningen att jag postade den bilden var mest bara för att påminna om att olikfärgade rymdfigurer har historia inom LEGO. Skulle inte förvåna mig alls om Galaxy Squads flera färger är något ett homage till Classic Space.

insurrection

Jag gillar egentligen att gubbarna har olika färger osv. men det viktigaste för mig med ett nytt space-tema är ändå torsos.
Tyvärr har ju alla gubbar här samma, i mina ögon ganska fula, grå torsos.

dinskugga

Såg dom flesta seten i butik nu.

Inte bestämt om jag ska köpa något (eller flera)
delvis sugen men inte så tillräckligt än.

Gray

Såg just att svenska shop.lego.com börjat sälja Galaxy Squad! Var det inte sagt att dessa set inte skulle komma ut förrän till sommaren? Det verkar ju inte som att andra butiker börjat sälja dom heller så vet inte riktigt vad man ska tro..

Mirandir

Hmmm så S@H tjyvsläpper Galaxy Squad?  Det är väl dock inte första gången det händer...

Men ja vad jag vet så kommer temat att släppas i svenska butiker först till hösten.
Legobloggen: http://legobloggen.com

mechamike

På LegoWorld stog det lite G-Squad set i montrar.. men jag tror inte jag såg några till salu?
Hursomhelst så kändes de lätt spretiga i mina ögon.. inga bitar som fick hjärtat att slå lite extra.. POD'en vore kanske en bit om kunde vara kul fast då gärna i andra färger än trans-någonting..

lindyhep

Det finns minst en svensk webbutik som har set till salu. (Klossbutiken) Importerade från USA skriver de. Och därmed högre priser än de räknar med när seten släpps i Sverige.

Gray

Citat från: Mirandir skrivet 01 Mars 2013 kl. 15:16
Hmmm så S@H tjyvsläpper Galaxy Squad?  Det är väl dock inte första gången det händer...

Men ja vad jag vet så kommer temat att släppas i svenska butiker först till hösten.

Webhallen har haft dom listade i några veckor med släppdatum 31/7. Väldigt udda att setten då kommer finnas tillgängliga hos S@H i fem månader innan dom släpps i butiker.. Det är ju en grej att tjuvsläppa några veckor eller så innan, men närmare ett halvår är ju lite väl udda. Och andra sidan verkar LEGO inte ha någon strategi alls för Galaxy Squad, det märktes ju när setten släpptes i Nordamerika i januari medan alla vi andra skulle vänta 6-9 månader längre. Har varit med om några månaders skillnad, men aldrig att det varit så stora gap mellan släppdatum. Man kan kanske spekulera att dom släppts på S@H nu för att många har hört av sig och undrat/klagat..?

Mirandir

Nja, jag tippar att de finns ute på S@H för att man har smådålig koll på stället. Kollar man t.ex. engelska eller tyska S@H så har de inget Galaxy Squad ute ö.h.t. vilket förstärker känslan av att det är ett misstag.
Legobloggen: http://legobloggen.com

ByggareDan

Åhlens drottninggatan i stovkholm hade dom hemma på hyllan.
Tittade inte så noga då jag känner att denna serie inte riktigt tilltalar mig just nu iallafall

/ByggareDan

ByggareDan

Dom fanns även hemma på BR-leksaker (Uppsala city) så det verkar som dom har kommit på "riktigt" nu.

/ByggareDan