Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Galaxy Squad 2013

Startat av mechamike, 19 Oktober 2012 kl. 12:58

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Citat från: Larry Lars skrivet 20 November 2012 kl. 22:33
Mitt intresse har svalnat för den där hjälmen som var så cool i början. Den känns egentligen lite för stor för minifigs och den är svår att kombinera med annan utrustning.

Instämmer..den passar bra till dina poserbara gubbar, men på minifigs ser den bara fel ut.. Den funkar som hjälm på hyllan eller i handen..

Synd att det inte blev CMF stuket.. hade varit såå mycket tuffare.. 

Megabluck

En bild på alla Galaxy Squad set förutom det minsta har visat sig:

Källan är denna: http://www.flickr.com/photos/cupishalfempty/8204803542/

Superkalle

Citat från: Doc skrivet 21 November 2012 kl. 11:32
En bild på alla set förutom det minsta har visat sig:
PS: Bara som en liten mikrodetalj: berätta gärna vad källan är.

o0ger

Sådärja, nu börjar det likna nåt. Tycker detta ser ganska kul ut faktiskt.

Schyssta vingar på den orangea roboten. De såg man inte på förra bilden. Vingar på ryggen verkar vara the big thing under 2013. Chima får fågelvingar och Galaxy Squad får insektsvingar+robotvingar?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gray

Bilden ovan kommer från Brickset, och han som skickat in den (som även skickade in bilderna igår) har en hel drös med bilder på sitt Flickr-konto, dels bilder av det minsta Galaxy Squad-settet (som han köpte) samt mer bilder från butiken som hade lagt fram alla nyheter (City, Creator, osv).

Illuwatar

Kanske inte så tokigt ändå - de nya axelskydden skulle jag gärna vilja ha i fler färger i framtiden. Kommer dock inte prioritera dessa set.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Magnus den store

Det var det nog många som hoppades på. Kanske försöker LEGO undvika alla Cuusoo-användare som då skulle ha hävdat att de "uppfunnit" temat. :D ;)

Hävda kan man göra men det är svårt om gubbarna har samma utrustning som cmf-figuren.  ;) Å andra sidan verkar rättshaveristmentaliteten vara vanlig på nätet så jag förstår eventuell oro från Legos sida.

Mitt intresse har svalnat för den där hjälmen som var så cool i början. Den känns egentligen lite för stor för minifigs och den är svår att kombinera med annan utrustning.

Ja, ballonghjälmen är inte direkt vacker. Det har skapade en del besvär för mig när jag köpte en rustning från BrickForge (tror jag), som hjälmen inte är kompatibel med. Den hjälmen behöver en rustning för att komma till sin rätt. Annars har den helt fel proportioner.

Jag har en fundering på robotarna i grönt och orange. Är det hjälmar på mf-huvuden eller är det huvuden som sätts direkt på torson?

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Teabox

Gillar tema, men osäker på om och vilka set jag kommer köpa. Vill som alltid se bitlistan först :)

Överlag så tycker jag vågen ser inkomplett ut. Man får känsla av att det kommer att komma en våg till. Får hoppas på att det kommer en till våg med CMF rustningen :P

Record

Citat från: Nextuz skrivet 20 November 2012 kl. 11:45
Öj.. de däcken måste jag ha =)
Ny bit ;)

Gummi fetischist ;)

Föresten googlade jag på det, tänkte om man kunde få fram nå mer bra bilder på dom nya däcken..ooops :-[
Friskt satsat, hälften vunnet..

Teabox

Roger Brickjet

Det jag gillar minst av allt är att det inte känns som ett tema utan mer som skisser på vad som skulle kunna bli ett tema om någon tog tag i det. Var för så många olika färger? Några få roliga bitar men annars ser det fortfarande ganska trist ut. Kan det vara så att licenstemaägarna klagar på att LEGOs egna teman säljer för bra? :)

Ska inte uttala mig så mycket innan jag kollat på en riktig skärm och inte bara på telefonen  :-[
Det ser lite coolt ut men är ändå tveksam till färgval och "robothuvuden".

Känns mest som World Racers men i rymden :)

Nextuz

Gray

Samma kille som Teabox länkade till ovan har även recenserat tre av setten på YouTube:

Roger Brickjet

Ok, jag ger mig...jag kommer att köpa alla...men bara för att bygga om dem till Alien Conquest-färger :)

Larry Lars

Hm. Spännande tema när det gäller färger och bitar, men färgvariationen ger samtidigt ett ganska spretigt intryck.

Sedan har vi ju robothuvudena vars design känns som ett avsteg från hur det brukar se ut hos LEGO. Mycket kommer att hänga på vad det är för plast i dessa. De ser iofs rätt roliga ut, men ändå....

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!