Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Set som tar lång tid?

Startat av internetheroxD, 29 Augusti 2012 kl. 12:31

Föregående ämne - Nästa ämne

internetheroxD

Hej, helt ny på detta forumet så hoppas detta är rätt forumdel.
Jag är ute efter ett set som tar lång tid att bygga, så man har något att göra på kvällarna.

Kan vara architecture/technic eller något annat rolig sett, pris max 2500:-

Någon som har något tips?

Mvh Sebastian

Tie Fighter

Välkommen hit.
brukar reas ut till ett förmånligt pris och det settet är det lite pyssel med.

internetheroxD

Tack för snabbt svar! :)
Tyvärr hittar jag det settet bara för ca 4.000 vilket är ganska saftigt.
Några fler tips? :)

Illuwatar

Det största Technics-setet (antal bitar) idag (någonsin?) borde vara Unimog ? Det ger i alla fall bra många timmars nöje, speciellt om man först roar sig med att sortera bitarna efter form och färg (och ignorerar påsarnas numrering).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Ras 74

Setet som Tie Fighter rekommenderade finns att köpa på Bricklink för 1200-1600 SEK.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Jag föreslår att Bricklink diskussioner forstätter i lämplig Bricklinktråd och svaret på dina ev Bricklinkfrågor finns säkert redan där. Så kan vi återgå till att ge tips på bra set som tar lång tid att bygga i den här tråden?

Bricklink diskussioner utbrutet ur tråden och flyttade http://www.swebrick.se/index.php?topic=3410.0

internetheroxD

Förresten, finns det böcker med tex Star Wars setten eller något man kan se alla set i ? :)

mechamike

En annan variant är ju att du köper något av de större creator set'en, de brukar ju ha flera alternativa builds, tar ju en stund om du ska bygga upp alla olika builds?

(och så förslår jag verkligen att du kikar in i Bricklink tråden och sedan bekantar dig med Bricklink,Bricklink löser även din förra fråga.)

Tie Fighter

Citat från: internetheroxD skrivet 29 Augusti 2012 kl. 13:13
Tack för snabbt svar! :)
Tyvärr hittar jag det settet bara för ca 4.000 vilket är ganska saftigt.
Några fler tips? :)
Om du känner dig osäker på Bricklink ( vilket du inte behöver göra) så har webhallen den för 1990 och Pixmania tar 1908 för den.

Nextuz

Gillar du tehcnic så är unimogen en underbar skapelse... De tog tid, fast man är van =)

LoddeZ

Har byggt ett par av de största seten som finns. Taj Mahal är utan tvekan den som tagit längst tid. (hällde ut alla bitar utan att sortera) Men med en lägre budget skulle jag som de andra rekomendera Tower Bridge. Är du noggran med alla "slopes" har du att göra en lång tid framöver!:)

grip

Hej internetheroxD!
Nå, hittade du någon bra byggsats, som tar en stund att bygga.Då till ett någorlunda bra pris? Söker också något sådant. Det är ju kul att bygga City, men det går för snabbt! Skriv en rad om du fann vad du sökte! Kanske finns det nya tips?

grip

internetheroxD

Citat från: grip skrivet 11 September 2012 kl. 23:42
Hej internetheroxD!
Nå, hittade du någon bra byggsats, som tar en stund att bygga.Då till ett någorlunda bra pris? Söker också något sådant. Det är ju kul att bygga City, men det går för snabbt! Skriv en rad om du fann vad du sökte! Kanske finns det nya tips?

grip

Hej! :)
Jag köpte mig själv 3 stycken olika technic set:
8109
8069
9395
Hade att göra flera timmar varje kväll i ca 5-6 dagar.

Men kommit fram till att Technic inte är lika kul som vanligt lego, vi får se vad nästa köpet blir, troligen tower bridge.

Mvh Sebastian

grip

Hej Sebastian
Tackar för svar! Undrar lite, varför var inte Technik din grej?
Är själv i valet o kvalet om det ska bli en timmerbil eller ett tower bridge, ja båda egentligen, men ibland måste man ju välja, tyvärr :D

Mvh grip

LoddeZ

Om jag var du grip skulle jag absolut valt Tower Bridgde. Betydligt häftigare att ha stående hemma:)