Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Set som tar lång tid?

Startat av internetheroxD, 29 Augusti 2012 kl. 12:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Ashman

Om man räknar tid per krona så kan jag rekommendera som man kan hitta för 600-800 kr och uppåt beroende på skick. Och när den är färdig finns en av technics genom tiderna bästa b-modeller att bygga från bitarna. Och framför allt så är det en riktigt cool bil. Växellådan är magisk  :D

T. Bricher

För 2500 skulle jag rekommendera 42009. Ungefär 2600 delar. Är det ditt första set ger den en bra bas i din samling. Du borde kunna hitta det för 1600-1800 vilket får ses som mycket prisvärt. Då har du ju en slant över som du sparar så att du kan köpa 8110...

//J

andreaseldh

Citat från: Ashman skrivet 12 December 2014 kl. 19:26
Om man räknar tid per krona så kan jag rekommendera som man kan hitta för 600-800 kr och uppåt beroende på skick. Och när den är färdig finns en av technics genom tiderna bästa b-modeller att bygga från bitarna. Och framför allt så är det en riktigt cool bil. Växellådan är magisk  :D

Verkligen läcker b-modell!

Ashman

Citat från: andreaseldh skrivet 13 December 2014 kl. 23:24

Verkligen läcker b-modell!

Ja verkligen. Jag kunde inte med att riva min a-modell så jag var så illa  tvungen att köpa en till, men jag har inte kommit till skott och byggt B-modellen än. ligger i absoluta topp över roligaste set att bygga tycker jag.