Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Markurius

Byggde ihop ett gammalt klassiskt technic-set nämligen   8)

Skafte

Under påskens ledig dagar har jag äntligen sprättat och petat ihop The Kwik-E-Mart. Otroligt detaljerat och många småpryttlar! Satte dock inte fast några av de örton klistermärkena, vill nog använda bitarna till annat. Gott om slopes i dk orange till marsklippor!  :)

priest666

Avslutade påskledigheten i går em med att bygga denna härliga LEGO skapelse tillsammans med grabben...Rättelse där; vi började att bygga tillsammans, men jag fick avsluta...Och det gjorde jag ju så gladeligen  :) ;)

...Tillsammans med ett tidigare bygge:

CopMike

En klassiker, 8)! Lite liten station dock för en normal stad!

dalle

Citat från: CopMike skrivet 22 April 2017 kl. 11:46
En klassiker, 8)! Lite liten station dock för en normal stad!

På landsbygden får man vara glad om det finns ens en sådan liten station.
Var den svårt att bygga?

mOrphius

Det fick bli en klassiker   :)

Skafte

Långt efter alla (?) andra har jag nu som pysselsättning under tre VM-hockeymatcher fått ihop Big Ben.

Vansinnigt bitintensivt! Men jag skulle gärna vilja veta vad designern sa när hen* fick veta att 26604 skulle börja tillverkas bara året efteråt. Den hade underlättat enormt i många hörnsnottningar.

Jag hade gärna offrat funktionen "vrid på baksidan så snurrar alla visare lika mycket samtidigt" mot en ljuskloss som lyste upp lanternan i tornet - som det till och med står om i instruktionsboken. Undrar om det inte var med i en tidigare fas av designarbetet.

* Edit: han, det var visst Jamie...

andreaseldh

Citat från: Skafte skrivet 21 Maj 2017 kl. 17:43
Långt efter alla (?) andra har jag nu som pysselsättning under tre VM-hockeymatcher fått ihop Big Ben.

Vansinnigt bitintensivt! Men jag skulle gärna vilja veta vad designern sa när hen* fick veta att 26604 skulle börja tillverkas bara året efteråt. Den hade underlättat enormt i många hörnsnottningar.

Jag hade gärna offrat funktionen "vrid på baksidan så snurrar alla visare lika mycket samtidigt" mot en ljuskloss som lyste upp lanternan i tornet - som det till och med står om i instruktionsboken. Undrar om det inte var med i en tidigare fas av designarbetet.

* Edit: han, det var visst Jamie...

Jag byggde om så att det bara är en visare på varje urtavla. Då kunde man på ett sätt visa korrekt tid, men estetiken blev lidande. Dessutom blev jag tvungen att flytta på Ben själv (klockan som ringer, alltså) vilket gjorde att jag gav upp en smula.

skitkid

Började klossa om den 32x32-platta som damp i golvet under rivningen av mina PA-moduler i Hässleholm.
/skitkid

ColA

Igår knåpa jag ihop några av dom nya SW seten , , , , ,

Anders67

För att ge mitt lego lite kärlek idag så byggde jag Sidney City Architecture settet. Det kan nog bli oxå.

Ledwinka

Fick ihop idag, dock med ett fåtal bitar i fel färg/form. Fortsätter leta efter dem så
det blir ett komplett bygge med mina egna gamla bitar.

Nästa projekt blir att leta fram alla bitar till .

Ledwinka

Gick snabbare att rota fram det mesta till , men varför ska det vara
så svårt att hitta saker på samma ställe man lade dem för nästan 35 år sedan ???
Jag menar, hela 7 bitar från ett set med 174 kan väl inte bara försvinna så snabbt?

andreasswf

Idag byggde jag två av de mindre minecraft-Steen :)
Svampön och järngolem! Kul figurer i båda. Finns mycket att bygga vidare på!

andreaseldh

Ett riktigt roligt set som jag kanske kommer köpa fler av.