Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Dark_Link

Dagen till ära så har jag ägnat kvällen åt att bygga !
Känner mest bara wow, det är en rejäl pjäs och det var löjligt roligt att bygga den! :D

Meh

Byggde ihop sandcrawlern till helgens legoäventyr med sonen.

andreaseldh

som jag köpt begagnad. Varför räkna igenom bitlistan, när man kan bygga istället?

MartinAberg

Blev klar med
Trevligt bygge med lite pneumatik, dock så känns både ventilerna och cylindrarna som något från en kinaleksak...

Nyllet

Besökte LEGO Store i MoS här om dagen, och köpte . I går kväll blev den klar. Mycket snyggt och trevligt bygge!

Markurius

Blev klar med idag, vilken best! Gillar blandning av studs och studless på technicbitarna på de lite äldre modellerna samt inslaget av "vanliga bitar".

MattiasKr

Byggde klart en i går, som var med i ett bulkköp jag gjorde för ett tag sedan. Ett rejält bygge, som har några kul lösningar för att få till alla vinklar. Kul lösning också för att kunna sätta fast den mobila kommandocentralen och en AT-RT.

ColA

Byggt 1 som var trevlig att bygga, fina figs. Partat ut 2 som man kan göra annat skoj av! Mer flesh huvuden tack!

andreaseldh

Långt efter alla andra har jag äntligen byggt den lilla Londonbussen ! Ett mycket trevligt litet set, men jag tycker fortfarande (kanske mest av nostalgiskäl) att är snyggare och känner ännu inget behov av . Och av släktingen Knight Bus har jag redan och det räcker alldeles utmärkt! Vet någon här på forumet förresten om någon har försökt bygga den nya Borismaster i Lego? Jag googlade och den snyggaste jag hittade var en i Meccano!

Tillägg:
Efter ytterligare googlande hittade jag till slut en i Lego!

andreaseldh

Och idag blev det mer från London, Buckingham Palace med den minsta dubbeldäckare som finns!

Helgejohan3

Jag bygde en dumperlastebil. (Den som er i iPad appen)

DickBrick

Dottern o jag väntar på Ninjago city medans vi väntar så körde vi o handlade nya gröna Draken till Ninjago filmen.
Stämmer in med dom positiva ordalag den fått på nätet.
En sak jag inte la märke till förens vi byggde den är hur mycket manga/mecha inspiration den fått. Väldigt trevligt bygge.

Måns.S

Fick hem min igår. Byggde typ halva igår och har byggt klart den under förmiddagen idag.

crowwlime_

Öppnade och byggde ihop en idag, köpte den för 75kr för ett par månader sedan.. Vet inte riktigt vad jag tycker om denna serien. Vissa ser ju ganska bra och trovärdiga ut. Men det är ganska lite bygglädje tycker jag nog ändå..

//Kråkan

Jesperrydhog

Lego Ninjago The Movie set