Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: Tufs skrivet 18 November 2015 kl. 07:20
har alltid varit en favorit. Nu vart jag sugen på att bygga den.

Det har tyvärr blivit ett stavfel på numret.

Roger Brickjet

Var i förrådet och hittade av en slump ett litet set som jag letat efter sedan jag kom ur dark age. Fick det av en kompis -93, det var nästan som att hon visste att jag skulle hitta tillbaka en dag ;)
Inte många bitar men medan jag satte ihop dem kom minnena tillbaka.

Tim Pettersson

Idag blev de (ITS HUGE!) mellan snörvlandet och hostandet.
Let the Wookiee win.

Skafte

Igår kväll satte jag mig i lugn och ro (frun bortrest, barnen sov) och sprättade kartongen till Sopwith Camel.

Väldigt trevligt bygge med många detaljer och fina färger (vem gillar inte Dk Green och Dk Tan?). Som vanligt imponerande hur de lyckas designa något dom ser så bra ut och samtidigt fungerar! Ja, det flyger ju inte direkt, men styrspaken i cockpit gör så att rodren på vingar och stjärt rör sig, och i princip helt utan krångliga Technic-lösningar.

Och vad stor den är! Man tror att det inte kan bli så mycket av 878 bitar, men den har en halvmeter i vingspann! 42 cm från propeller till stjärtroder.

För en gångs skull satte jag på klistermärkena, för här förhöjer de verkligen modellen. Åtta stycken, relativt lättklibbade. Min enda invändning är att jag vill riva den för att använda alla bitar till annat! 63 st tile 1x3 i Dk Green!

Vilken storlek på gubbe skulle passa i egentligen? Jack Stone är för liten. Technic-gubbar kanske? Är det samma skala som Mini Coopern?

Hejdå, nu skall jag gå och swoosha lite till.

Odidoma

Skulle dem nya star wars figurerna passa så vore ju det coolt!

Kwagge

Citat från: Skafte skrivet 03 December 2015 kl. 09:22

Vilken storlek på gubbe skulle passa i egentligen? Jack Stone är för liten. Technic-gubbar kanske? Är det samma skala som Mini Coopern?

Fabuland!
Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

Skafte

Citat från: Kwagge skrivet 03 December 2015 kl. 21:48
Fabuland!

Det skulle vara den här gynnaren i så fall:

...men jag tror han får lite svårt att se framåt.  :)

stej123

Den verkar vara i ungefärlig skala 1:15 (förhållandet mellan längd och spännvidd är inte helt rätt) Technic-gubben är kanske det närmaste (är dom 1:20?)

Kwagge

Citat från: Skafte skrivet 03 December 2015 kl. 21:56
Citat från: Kwagge skrivet 03 December 2015 kl. 21:48
Fabuland!

Det skulle vara den här gynnaren i så fall:

...men jag tror han får lite svårt att se framåt.  :)

Cool! Dags att byta profil bild  :)
Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

Tufs

31045 Ocean Explorer i LDD.

Ush, jag måste börja använda riktiga klossar, det var så länge sen nu.

humlan

Har under ett par dagars tid, medvetet dragit ut på tiden för att förlänga njutningen, byggt ihop Ghost () och Phantom ().

Trevliga byggen, men TLG har slarvar lite på undersidan av Ghost känns det som... Återkommer kanske om det när jag köpt den till X-wing, så jag kan skärskåda modellen noggrannare.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Sesse

Byggde under kvällen . Mycket trevligt och fint bygge, men detta ark med klistermärken alltså... Har inte satt på några ännu, kände inte som att koncentrationen skulle klara av det  :P

swedish_kitsune

köpte ett halvfärdigt från tradera för ett par månader sen, köpte lite kompletteringsbitar men gav upp.
Köpte ett till halvfärdigt set och nu byggde jag ihop ett helt set. Saknas 2 minifigs, en bottenplatta samt har fel antenner, det skall införskaffas. Sen är den färdig.
Ett trevligt bygge att göra under en lördagsförmiddag.

Risgrynsgrot

Citat från: Sesse skrivet 11 December 2015 kl. 20:43
Byggde under kvällen . Mycket trevligt och fint bygge, men detta ark med klistermärken alltså... Har inte satt på några ännu, kände inte som att koncentrationen skulle klara av det  :P
Byggde samma igårkväll!

Visst var det en ganska intensiv upplevelse att dra fram klistermärksarket, men tycker inte dom var så svåra att sätta på! Det är ju 6 klistermärken på varje sida av bilen, men dom går lätt att få bra, man sätter en slope med klistermärke sen sätter man på alla andra bitar och klistrar så att linjerna "möts".

Sen moddade jag min så alla 5 medlemmar får plats och tog bort funktionen att öppna bilens bakre del.

Manne

Blev ett bygge med grabbens fördelsedagslego..

Fick vara bitletare så bygget rullade på i lagom takt..

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr