Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Manne

Fick byggt lite i dag med.. , ett trevligt litet bygge..

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Nilseman

Har nyss fått hem och byggt samt provspelat Ramses pyramid
Väldigt trevligt spel tyckte jag, även ett kul bygge :-)

Akhkharu

Ropade hem Ferrari F430 Challenge på tradera för nån vecka sen. Byggde ihop den igår kväll. Rätt så trevligt bygga med några kul detaljer som t.ex. att använda de röda muggarna till baklysehållare och att man kan lyfta upp hela bilen med dess inbyggda domkraft. Sen är det inte riktigt lika slick som t.ex. F40 eller Mini Coopern, det märks att den har några år på nacken. En stor miss är ju att de vill att man ska sätta klistermärken som spänner över flera bitar vilket gör den i princip omöjligt att plocka isär igen.

Joacim

Snygg bil Blev sugen på den också... :P

Skafte

Igår blev vi klara med , Temple of Airjitzu.

Jag och barnen öppnade påse 1 den 1 december och har sedan byggt en påse om dagen. Tretton påsar räckte mycket längre än till Lucia eftersom vi inte hann alla dagar!

Men vilket fantastiskt bygge! 12 minifigurer (13 om man räknar statyn) och för oss som gillar Ninjago är de väldigt välkomna. Några helt nya figurer, men givetvis alla huvudpersoner (utom Garmadon, som kanske saknas lite.) De två mindre husen är fina och i bra färger (sandgrönt och mellanblått) och med många kul detaljer. Själva tornet är maffigt - visst är det synd att det inte har bakväggar också, men det hade inte varit möjligt till det här priset - och uppvisar många intressanta byggtekniker.

Setets skinande höjdpunkt är förstås skuggteatern. En vanlig ljuskloss lyser på eldsflammor och ett par 90398 minifigstatyetter (piccofigs?) som snurrar när man drar i en vev. Skuggorna projiceras på en specialgjord plastskärm, och effekten är enastående!

Stort plus även för alla småprylar: höns, konstnärsmaterial, fyrverkerivagnen, mat, grå drakstatyer, olivgröna stjälkar och massvis med vapen förstås.

Dyrt? Ja. Värt? Lätt.

byStfn

Byggde igår færdigt Santa's Workshop som jag tagit med mig på utlandsfirandet av jul! Kul bygge med småroliga detaljer genomgående. Sprider mer julstæmning æn væntat hær och de andra vuxna accepterade det direkt som julpynt :)

Anders67

Har just byggt klart ett roligt bygge med mycket SNOTs.

o0ger

Byggde igår och idag tillsammans med minsta sonen. Han är 4 år så jag fick hjälpa till lite. Det var ett riktigt kul bygge med massor av roliga tekniker och ovanliga bitar. Tycker hela settet är riktigt snyggt och kul.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

dalle

För att öka julstämningen så byggde jag på juldagsmorgonen.

RML

Har som tradition att bygga ett set technic lego varje jul. Började bygga på .
Trevligt bygge. Annorlunda mot tidigare technic set. Dock kommer det att ta mer än julen innan jag blir klar.

Lordflintstone

Jag och sonen byggde några av hans klappar, SW ghost och fantome
Trevliga lekfunktioner och den håller att lekas med.

Tufs

Slave I. Hur kul som helst! Enorm förbättring mot som jag köpte år 2000 när det kom, ett av favorit skeppen i Lego form! Helt underbar!

Tillsamans med 10212 Imperial Shuttle, en annan favorit.

Joacim

Det blev en som kompisen köpte mig för 399:- i söndags morse... Han ringde kvart över nio och hittade den här för 400 intresserad?
Gissa vad jag svarade... Inte egentligen men några brandbilar skadar inte  ::)
Trevligt litet bygge som byggdes med innan dagens frukost.

andli

Hann bara bygga släden till på uppesittarkvällen, men ett par 20 åringar byggde klart den igår. Blev lite sena iväg, de var ju tvungna att bli klara :)

Plockade fram en för att jag skulle få bygga lite, det slutade med att sambon byggde och jag letade bitar (jag försökte sälja in bricklink namn och färger på bitönskemålen, det gick sådär... Lådkamera är ju också ett bra namn :)
Kul set det där!

Får väl göra ett nytt försök idag :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Sisilisko

Jag (vi) byggde klart julklappen  Slottet i Arendal. Det nya Disney Princess slottet. Yngsta förmågan i familjen  (5) gillar Frost och särskilt Olaf. De små snögubbarna (Snowgies) var också poppis.
Det var ett mindre utmanande bygge än Friends och Elvesbyggena. Men fint. Så många fina bitar. Estetiskt tilltalande och med på alla sätt ordnade förhållanden. Förutom att det saknas toalett.

Jag älskar dessa "dockskåpsbyggen".