Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

andli

exo suite
mycket småbitar blir det, var egentligen bara ute efter gubbarna ☺

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Mikael Sol

Fick de här godbitarna på posten idag. Trevligt!

Surf Green

Igår kom det ett paket innehållandes Bla , och så de byggde jag igår. :)

mechamike

Citat från: Mikael Sol skrivet 08 Juni 2015 kl. 20:31

Oj.. där var några set man kände igen... själv har jag försökt undvika att gå ner i nostalgi träsket..   jag byggde dock klart min UCS Slave 1: a (hade bara stödet som legat och väntat )  Klart kul bygge.. nu ska det bara moddas till perfection och byggas ett litet diorama kring den.

Aurum

Citat från: Mikael Sol skrivet 08 Juni 2015 kl. 20:31

Fantastiskt härliga set!
Både och ligger någonstans i bitlådorna. Troligtvis också då jag har fönstren i blått.

Record

Citat från: Surf Green skrivet 09 Juni 2015 kl. 12:47

:o Grymt, det paketet går inte av för hackor är ju en fröjd att se köra, tyst som ett löv, och bara så snyggt!!
Friskt satsat, hälften vunnet..

bileam

Citat från: Record skrivet 09 Juni 2015 kl. 20:30

:o Grymt, det paketet går inte av för hackor är ju en fröjd att se köra, tyst som ett löv, och bara så snyggt!!
Lite avundsjuk på er som har fått tag på 7750, jag får fortsätta att hålla ögonen öppna (och spara undan pengar så jag kan köpa den när den dyker upp...)

Stigge72

Jag började bygga pirat-schacket igår.
Nu har jag inte varken asken eller bygginstruktionen framför mig, men framgår det någonstans vilken sida som är vit och vilken som är svart?

Etzel

Citat från: Stigge72 skrivet 10 Juni 2015 kl. 12:05
Jag började bygga pirat-schacket igår.
Nu har jag inte varken asken eller bygginstruktionen framför mig, men framgår det någonstans vilken sida som är vit och vilken som är svart?
Det bestämmer man nog själv. I vilket fall ska du inte gå efter bilden på kartongen för där står de fel (spelbrädet är vridet ett kvarts varv).

ByggareDan

Om man bara tittar på bilden på BL så ser det ju ut som piraterna är svarta sidan, då det verkar vara vita torn och kungatroner på Guvenörssidan.
Men detta är ju bara min gissning, men det verkar ju logiskt att piraterna är den onda, mörka och spännande sidan.

/ByggareDan

Peter S

Det verkar riktigt. Om man vrider ett kvarts varv så att landsidan hamnar på land och piraterna till sjöss så hamnar landsidans dam på vit ruta, vilket borde betyda att hon är vit.

Surf Green

Citat från: bileam skrivet 10 Juni 2015 kl. 10:06

Lite avundsjuk på er som har fått tag på 7750, jag får fortsätta att hålla ögonen öppna (och spara undan pengar så jag kan köpa den när den dyker upp...)

Ja det var verkligen ett trevligt paket, om man gillar 12v vill säga! :)
En fröjd är absolut rätta ordet när man kör detta extremt stiliga tåg.
Hade inte så mycket 12v innan så grejerna kom väl till pass. Den grå transformatorn var verkligen ett lyft då jag bara hade en äldre blå innan.
Det kostade en bra slant men tycker ändå jag fick en hel del för pengarna. Legot var i bra skick, allt hade sin originalkartong till och nästan alla klistermärken fanns kvar. Dessutom ingick även en hel del räls, träd och blommor, minifigs och ca 10 vägplattor som jag inte fick med på bilderna.

bileam

Citat från: Surf Green skrivet 10 Juni 2015 kl. 14:11
Citat från: bileam skrivet 10 Juni 2015 kl. 10:06

Ja det var verkligen ett trevligt paket, om man gillar 12v vill säga! :)
En fröjd är absolut rätta ordet när man kör detta extremt stiliga tåg.
Hade inte så mycket 12v innan så grejerna kom väl till pass. Den grå transformatorn var verkligen ett lyft då jag bara hade en äldre blå innan.
Det kostade en bra slant men tycker ändå jag fick en hel del för pengarna. Legot var i bra skick, allt hade sin originalkartong till och nästan alla klistermärken fanns kvar. Dessutom ingick även en hel del räls, träd och blommor, minifigs och ca 10 vägplattor som jag inte fick med på bilderna.

Alla gillar väl 12V?!  ;) Det är ett lok som saknas i samlingen, sen finns det fler som jag inte har, men inte heller saknar... Men en dag skall nog också det loket finnas med...

Tufs

Nej, vad har ni nu lurat in mig på. Jag vill också ha ! Den är ju helt underbar. Men vilket pris!

andli

Intressant att notera är att hålen i batmans mask inte matchar de vanliga ögonen, utan det där konstiga pannbandet han har...
Köpte det mest för att öka på min unikitty samling :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.