Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: ByggareDan skrivet 10 Juni 2015 kl. 13:10
Om man bara tittar på bilden på BL så ser det ju ut som piraterna är svarta sidan, då det verkar vara vita torn och kungatroner på Guvenörssidan.
Men detta är ju bara min gissning, men det verkar ju logiskt att piraterna är den onda, mörka och spännande sidan.

/ByggareDan
Nu när jag byggt alla pjäserna (och hela brädet), så är det ganska tydligt att piraterna är svart och soldaterna vitt...
Om man känner att man vill ha land- och havsremsorna "fram" och "bak" istället för på sidorna, så är det lätt att bara vrida rutorna på brädet, då rutorna sitter på 4 stycken 16x16-plattor.

Myko

Citat från: andli skrivet 10 Juni 2015 kl. 22:50
Intressant att notera är att hålen i batmans mask inte matchar de vanliga ögonen, utan det där konstiga pannbandet han har...

Pannbandets enda funktion är ju att han ska få helvita ögon när han har masken på.

ByggareDan

Byggde ihop 5 st S13 gubbar och en höstscen

/ByggareDan

Myko

Till minne av Christopher Lee byggde jag ihop . Saruman är otroligt porträttlik, men lekfunktionen är nog den sämsta jag sett. Jag minns inte när i filmen han plötsligt ramlar ur sin stol.

Skafte

Citat från: Myko skrivet 12 Juni 2015 kl. 20:28
Till minne av Christopher Lee byggde jag ihop . Saruman är otroligt porträttlik, men lekfunktionen är nog den sämsta jag sett. Jag minns inte när i filmen han plötsligt ramlar ur sin stol.

Det finns nog i extended Blue-ray 3D-versionens extramaterial.

Mikael Sol

Båten är mycket bredare än vad man kan tänka sig.

Skafte

Ikväll byggde jag äntligen den Ghostbusters Ecto-1 som jag fick på Swebrickeventet här i Visby.

Trevligt bygge, maffigt med drygt 8 studs bred bil. Figurerna är bra gjorda också, många bitar med nytt tryck. En hel del kul byggtekniker, tex hur sidorutorna sitter fast och lutar. Men även om det är många ovanliga bitar och en trevlig modell hade jag nog inte varit helt nöjd med produkten rent Lego-mässigt om jag betalat 549kr för den. Men det är väl så med Ideas-seten, det skall vara lite exklusivt. Det märks ju också på kartong och instruktion.

Bättre än , DeLorean från Tillbaka till framtiden i alla fall. Men jag gillade filmen Ghostbusters bättre också, det spelar väl in en del... Nästa Ideas-set för mig blir Big Bang Theory.

Peter S

Citat från: Mikael Sol skrivet 12 Juni 2015 kl. 21:36
Båten är mycket bredare än vad man kan tänka sig.

Klämde lite på lådan och den ser riktigt bra ut! Det står att skrovet flyter, går det att bygga ihop 2 st till en hel båt? Av döma av kartongen verkar skrovet vara lite längre baktill än jämna studs. Är det så?

andreas E

Varje mancave måste ju ha en egen toalett, därför blev det en idag.

andli

Ett modernt set som de såg ut när jag var liten ☺
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Mikael Sol

En kompis tipsade om en second handbutik som hade en legoask inne.

Visade sig vara set 375.
Saknades dock 7 delar och några klistermärken satt på fel ställen/var skadade. Men hey, för 300 spänn och bitar som var near mint (förutom minifigsens huvuden) så var det ju rätt värt ... Kollade eBay och där går den för 2500 kr och då är det inte ens originalsnöret.

Ibland har man tur ...

BeardedNerd

Citat från: Mikael Sol skrivet 26 Juni 2015 kl. 19:45

Visade sig vara set 375.
Saknades dock 7 delar och några klistermärken satt på fel ställen/var skadade. Men hey, för 300 spänn och bitar som var near mint (förutom minifigsens huvuden) så var det ju rätt värt ... Kollade eBay och där går den för 2500 kr och då är det inte ens originalsnöret.

Ibland har man tur ...

Absolut inte värt 2500, men 300, visst. Det är lite charmigt men jag föredrar 80-talsslotten som jag minns.

Magnusengstrom

Citat från: Mikael Sol skrivet 26 Juni 2015 kl. 19:45

Visade sig vara set 375.

Ibland har man tur ...

Grattis.

swestar

Klossade ihop en och en på kvällskvisten. Trevliga små byggen. Bra partpacks till bra priser. :)
Mina Egna Byggen
flickr

Memmla

Byggde kiosken i set som jag överraskades med här om dagen.  :D Får bygga om de andra modellerna också men tror faktiskt kiosken är finast även om det känns som bara hälften av bitarna användes.