Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit

Jag är i Köpenhamn ikväll och i morgon blir det ett besök på Lego Store, är priserna ok? Priserna på Legoland var inte roliga.

o0ger

tillsammans med min 5-åring. Vi blev inte klara riktigt. Men det räckte till att swooscha med.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Tunguska

Knåpade ihop ett stycke röd helikopter i form av Red Rotors - .

Mina LEGO-byggen på flickr.

Markus

Fick lite Lego av min kära fästmö på årsdagen  :-*
Har byggt och Idag blir det   :)

Jag strippade Microfighters AT-AT från torpederna och piloten och ställde henne tillsammans med sin mamma    :D

Stigge72

Inte helt säker på att den hör hemma här,  men det kändes som att mini-Åhléns passar bäst här.

humlan

Jag pillade ihop en T-16 () så jag kan skjuta lite vomp-råttor i Tiggarnas Bergskreva....  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Tunguska

I kväll blev det agent-tema med Riverside Raid -

Mina LEGO-byggen på flickr.

Kwagge

Efter några dagar i Billund så byggde jag ihop det stora setet

Simpsons affärer får vänta några dagar innan den kartongen öppnas o byggs..

Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

mechamike

Ras 74 och jag började bygga på var sin igår.. han hann till påse 10 medan jag bara hann till påse 5.. (fast då läste jag saga för barnen om några hönor därimellan) 

Måste säga att det här är en modell jag väntat länge på .. nästan lika länge som en UCS AT-AT eller en ny Cloud city.. så jag är klart partisk.  UCS Slave 1 :a n är dessutom den enda modellen utöver UCS MF som är både UCS och true minifig scale.. (Trots att jag är stor SW fan har jag inte gått "all in " på UCS'er.. )  men när det är true minfig scale .. då är jag såld.

Som bygge är den riktigt kul än så länge.. det händer saker och det är snot för hela slanten.. inte repetativt och (inte för att det kommer hända) ett himla bra partspack... jag grät igår när jag byggde in både sandgreen men även 1x1 round plate i matte-silver en masse..

Ikväll fortsätter vi.. får se om jag hinner ta in lite av försprånget..

Stigge72

Igår kväll började jag så smått på "hippiebussen" . Vid ungefär steg 25 bestämde jag att efter 30 fick det vara sovdags, annars hade det nog funnits en risk att jag haft den klar nu, alternativt suttit och byggt fortfarande...

Skafte

Citat från: mechamike skrivet 02 Juni 2015 kl. 07:54
Ras 74 och jag började bygga på var sin igår.. han hann till påse 10 medan jag bara hann till påse 5.. (fast då läste jag saga för barnen om några hönor därimellan) 

Du kommer ifatt. Han bygger inte särskilt fort.  ;)

mechamike

Kwagge

Inte varje dag precis som jag bygger officiella set, men idag gjorde jag det. Inte mindre än The Simpons Kiwik - E - Mart.

Ett grymt roligt set att bygga ihop! Snyggt med! Det som störde var dessa klistermärkena... 50 olika.. o några var det mer än ett att sätta dit..

Ett set jag verkligen kan rekommendera! Även om man är som jag dvs inget Simpson fan. Ta bort MF så passar det in i vilken city/friends stad!
Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

Aurum

Två gamla Technic-set blev ihopsatta idag, jeepen och lyftkranen . Ingen av dessa har varit totalt nermonterade och har därför sluppit undan den "stora högen av lego" och är därför i förvånansvärt bra skick för att vara över 20 år gamla.
Två set jag verkligen gillade som yngre :-)

Record

Jag och grabben byggde en snygg och kompakt mech, det mest udda var att man har joint ball 53585 som leder åt benen, kanske vanligt men det var första gången jag såg det.
Friskt satsat, hälften vunnet..