Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

SvanteOlof

. Det här var den andra av fem möjliga legend beasts-småset. Av allt jag byggt så här långt så är dessa de roligaste. köpte å byggde jag i början i året för att göra lite stopmotion. Totalt värt 99kr. Det som jag gillar särskilt med dessa är designen och de rörliga delarna. Just lejonet byggde jag på jobbet och en och annan kollega var framme vid mitt skrivbord och ville kolla lite. I hopp om att få några brickbros på jobbet så uppmanade jad dem att göra något från den här serien som ett första inköp. Bra inkörsport till tyngre legobyggen gör blivande AFOLs. Om någon här missat dessa så vill jag verkligen rekommendera dessa. Vidare, säljs i Sverige?
ordvits: studsmatta = 4186

BeardedNerd

Alla fem Legend Beasts säljs i Sverige, ja, men det är nästan ett år sedan de släpptes och jag kan tänka mig att vissa börjar ta slut i hyllorna.

Ashman

Coop på Jägersro i Malmö hade alla fem legend beasts när jag var där idag. Så kolla din lokala Coop :)

SvanteOlof

Jag det gjorde jag idag. Före detta OBS i umeå hade alla fem... jag köpte gorillan och byggde. De är bra de här. Jag kollade ltie på andra chimagrejer men där är det för mycket trams och för lite anatomi. Jag gillar när man kan animera figurerna varför jag blev ganska besviken när micromanagern från MetalBeard's Duel inte kunde gå och hålla balansen samtidigt.
ordvits: studsmatta = 4186

Ashman

Citat från: SvanteOlof skrivet 18 Oktober 2014 kl. 21:13
jag blev ganska besviken när micromanagern från MetalBeard's Duel inte kunde gå och hålla balansen samtidigt.
Nej den har ofattbar dålig balans. Köpte det settet för jag behövde Metallskägget till en grej, men sen tänkte jag ungarna kunde ta och leka med micro manager men den var ju helt olekbar. Mycket märkligt.

BeardedNerd

Byggde Quinjet idag medan jag såg om The Avengers. Ett ganska intressant bygge med många detaljer, och den färdiga modellen är snygg, men den var definitivt inte värd ursprungspriset och bara möjligen värd det jag betalade (ca 20% rabatt från rekommenderat utpris). Fast nu är jag himla sugen på att kompletta med Hawkeye, Hulk och Captain America så den kommer att bli dyrare för mig i vilket fall som helst...

Ashman

Byggde klart Technic Rescue Helicopter Ett rätt kul bygge med flera tekniker och bygggrepp som var nya för mig, t ex skjutdörrarna. Inte nån vacker pjäs för display direkt utan denna ska lekas med så det får bli leksak till ungarna tills jag behöver delarna till något annat.

Tunguska

Öppnade och knåpade ihop en Shark - som legat här hemma ett bra tag. Ett ganska charmigt litet bygge.
Mina LEGO-byggen på flickr.

Memmla

Byggde mitt första tåg vilket blev Horizon express , blev grymt sugen på power functions och lite räls nu så man får testköra den också  ::)

Tyvärr brist på bordsyta i mitt "hobbyrum" så får nog fixa det först.

Ashman

Hemma med sjuårige sonen idag så det blev nästan en heldag med lego. Han byggde Rusta-ninjago och jag modulhus Petshop . Hann ungefär halvvägs och funderar just nu på om jag ska gå lös på andra halvan ikväll eller inte. Skoj bygge och en härlig dag med sonen.

Pekblom

TrickBrick

Blev nyss klar med min .

Klart imponerande bygge  :)

tac-sat

Byggde idag ihop Ambulans och Lastbil . Hitta bitarna när jag grovsortera mitt gamla lego.

Lovlan

Håller just nu på med Tomteverkstan, jag vet att det säkert är hädelse enligt många här :P Jag hade faktiskt tänkt att spara den till advent, men jag är ynklig, sjuk och febrig och håller på att hosta upp mina lungor. Dessutom skulle jag ha knipit mitt första modulhus på TrU igår på rean men fick betala 6500:- i veterinärkostnader för ena katten, plus lika mycket till nästa månad :(
Så piggar upp mig själv med lite legobyggande!

AndersI

Citat från: Lovlan skrivet 03 November 2014 kl. 13:20jag vet att det säkert är hädelse enligt många här :P Jag hade faktiskt tänkt att spara den till advent, men jag är ynklig, sjuk och febrig

Du vet väl att kroppen tillfrisknar fortare om den är glad! Så bygg Lego och krya på dig! Precis vad doktorn borde ordinera.