Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

SvanteOlof

Dålig reklam eftersom legobitarna måste vara möjliga att användas kreativt eller innovativt för att behålla märkesvärdet.
ordvits: studsmatta = 4186

shutter

Citat från: SvanteOlof skrivet 16 September 2014 kl. 09:25
Dålig reklam eftersom legobitarna måste vara möjliga att användas kreativt eller innovativt för att behålla märkesvärdet.
Hur menar du då?

Ashman

Kul att se vad ni andra bygger! Själv avslutade jag precis Rebel Wrecker och påbörjade Supercar. 8858 var riktigt kul tycker jag med massor av roliga funktioner insprängda i en inte alltför stor bil. 8880 har legat och väntat på tvätt sen jag köpte den begagnad och dammig. Har väldigt höga förväntningar på denna och det lilla jag hunnit bygga hittills verkar lovande.

SvanteOlof

Citat från: shutter skrivet 16 September 2014 kl. 18:00
Hur menar du då?

Ja att happy meal har lego i lådorna är ju promotion. Men legoset som inte går att bygga om till något annat saknar det som gör lego till lego. Därför dålig reklam. Man får tre bitar som går att sätta ihop på bara ett sätt. Bättre promotion hade varit om de haft kanske 10 bitar som går att bygga lite olika saker av så att de barn som får happy meal blir sugna på lego.

Roger Brickjet

Citat från: SvanteOlof skrivet 16 September 2014 kl. 20:05
Citat från: shutter skrivet 16 September 2014 kl. 18:00
Hur menar du då?

Ja att happy meal har lego i lådorna är ju promotion. Men legoset som inte går att bygga om till något annat saknar det som gör lego till lego. Därför dålig reklam. Man får tre bitar som går att sätta ihop på bara ett sätt. Bättre promotion hade varit om de haft kanske 10 bitar som går att bygga lite olika saker av så att de barn som får happy meal blir sugna på lego.
Man kan ha lite kul med dem ;)
http://mocpages.com/moc.php/151382

SvanteOlof

Mene det där är ju fler än 3 bitar. Då var det inte så illa längre.

shutter

Här är dagens bygge!
Race3000 legospel set 3839 från 2009.

Lovlan

Sesse

Idag fick jag hem som byggdes upp med hjälp av flickvännen. Andra bygget hon varit intresserad av, mycket på grund av den lila färgen  :)

SvanteOlof

Byggde och rev bara för att se om någon bit saknades. En bit saknades som jag får lov att köpa löst.

ByggareDan

Har byggt påse 1 av helikoptern , ska kolla in Paris SG mot Lyon i fotboll på tv:n
Bygger nog klart resten imorgon.

/ByggareDan

Ozp

Citat från: SvanteOlof skrivet 20 September 2014 kl. 14:32
Byggde och rev bara för att se om någon bit saknades. En bit saknades som jag får lov att köpa löst.

Var lådan obruten? Isåfall kan du beställa en ersättningsbit från lego kostnadsfritt
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

SvanteOlof

Jag köpte den beggad till rimligt pris och visste redan att bitar saknades. Jag har ersatt alla utom en tan 6x8 platta. Den hade jag missat.

o0ger

Citat från: Sesse skrivet 19 September 2014 kl. 22:04
Idag fick jag hem som byggdes upp med hjälp av flickvännen. Andra bygget hon varit intresserad av, mycket på grund av den lila färgen  :)

Den är onekligen väldigt lila :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Byggde en AT-ST som jag fick hem idag..

Köpt på Tradera och nu när jag fick hem den så såg jag att det var  en blandning av light gray och light bluish gray.  :o Så det fick bli en liten beställning på bricklink med..