Bricklink - Samlingstråd för frågor och tips

Startat av mechamike, 13 Januari 2011 kl. 11:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Eriol

Citat från: BrickMe skrivet 04 Juni 2020 kl. 15:24
Citat från: Eriol skrivet 04 Juni 2020 kl. 13:49
om man vill ha fler än några enstaka....
Rätt tänkt! Att försöka skrapa ihop några här och där från ett flertal säljare, slutar tyvärr oftast med att det blir ännu dyrare än vad man tänkt från början.
Anledningen till att det åtminstone blir så för mig beror på: jag genomsöker säljarnas övriga bitar de säljer och fyller på beställningarna med massor av "bra-att-ha-bitar"...

Tyvärr hade butiken inte så jättemånga andra bitar jag ville ha, men jag fyllde i alla fall upp med några grejer så att jag kom upp i minimiköpet på 8 euro.

robinnilsson403

Citat från: Eriol skrivet 04 Juni 2020 kl. 20:50
Citat från: BrickMe skrivet 04 Juni 2020 kl. 15:24
Citat från: Eriol skrivet 04 Juni 2020 kl. 13:49
om man vill ha fler än några enstaka....
Rätt tänkt! Att försöka skrapa ihop några här och där från ett flertal säljare, slutar tyvärr oftast med att det blir ännu dyrare än vad man tänkt från början.
Anledningen till att det åtminstone blir så för mig beror på: jag genomsöker säljarnas övriga bitar de säljer och fyller på beställningarna med massor av "bra-att-ha-bitar"...

Tyvärr hade butiken inte så jättemånga andra bitar jag ville ha, men jag fyllde i alla fall upp med några grejer så att jag kom upp i minimiköpet på 8 euro.

Jag brukar sortera på billigaste bitar då, för att se om det finns något värt att fylla förrådet med.  ::) En del små plates och bricks blir det, i vackra färger...
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

cyberwilma

Vad är kutym att göra som köpare om man fått lite fler bitar än man beställt? (ca 0,8% men ändå 1-8 bitar i nästan varje lot)

Tacka och ta emot? Betala lite till? Tänka att det jämnar ut sig mot beställningar som blir fel?

Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

ColA

Citat från: cyberwilma skrivet 29 Juli 2020 kl. 21:21
Vad är kutym att göra som köpare om man fått lite fler bitar än man beställt? (ca 0,8% men ändå 1-8 bitar i nästan varje lot)

Tacka och ta emot? Betala lite till? Tänka att det jämnar ut sig mot beställningar som blir fel?

Är det flera lots är det säkert medvetet. En del väger sina bitar och då kan det också diffa lite och då lägger man som säljare hellre någon extra.

Men dra iväg ett mail och säg att du fått för många bitar i några lots. Det är ju säljarens ansvar men ändå schysst att säga till.

Anders67

Var inne på BL och all orderhistorik är borta, jag kan bara se 1 st, att välja "all" hjälper inte. Samma sak med medsages även den helt tom för utom den senaste ordern.

Ozp

Citat från: Anders67 skrivet 23 September 2020 kl. 07:30
Var inne på BL och all orderhistorik är borta, jag kan bara se 1 st, att välja "all" hjälper inte. Samma sak med medsages även den helt tom för utom den senaste ordern.

När gjorde du de andra ordrarna? Bricklink tar bort dem efter 180 dagar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Ingen skillnad för mig. Allt är som vanligt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Teabox

Samma för mig. Beställer inte mycket, men borde se minst två ordrar iaf.

AndersI

Var inne på BL och all orderhistorik är borta [...]

Du råkar inte ha två olika inloggningar på BL, och valde den andra av misstag?

ColA

Jag kan se mina från mars och framåt som vanligt

Anders67

Citat från: Ozp skrivet 23 September 2020 kl. 07:47

Ahh, så de raderas, inte bara döljs. De borde ju inte raderas om man inte har kryssat i "completed" statusen.
Jag letar efter en order och dess meddelande korrespondans som pågått sedan mars och framåt - det gäller en order på ca 1000 kr som "kommit bort"under crona och nu hittar jag inte korespondansen (men får väl leta i min google övefulla korg). Butiken och jag har haft en bra dialog - men bökigt när paket varit vilse i omgångar.

ColA

Citat från: Anders67 skrivet 23 September 2020 kl. 17:47
Citat från: Ozp skrivet 23 September 2020 kl. 07:47

Ahh, så de raderas, inte bara döljs. De borde ju inte raderas om man inte har kryssat i "completed" statusen.
Jag letar efter en order och dess meddelande korrespondans som pågått sedan mars och framåt - det gäller en order på ca 1000 kr som "kommit bort"under crona och nu hittar jag inte korespondansen (men får väl leta i min google övefulla korg). Butiken och jag har haft en bra dialog - men bökigt när paket varit vilse i omgångar.

Yes dom försvinner perm efter 6 månader.

Hoppas det löser sig!

Sesse

När man använder sig av funktionen 'part out' av ett set för att lägga till bitarna till en önskelista - finns det något sätt att även få med bitarna som står under counterparts?

Pekblom

Part Out.

Tydligen måste jag starta en butik för att kunna se vad delarna i ett det är värt.

Jag har fyra techniclådor jag inte kan bestämma mig för om jag orkar sälja.
Jag blir väldigt trött på människorna jag stött på på blocket och tradera. Och undrar om det är värt jobbet.
Kan någon som har part out funktionen tala om för mig vad bitarna i      och 
Bitarna är i ny skick

Alternativet. Kan man registrera en butik utan att sälja något?

Peter S

Citat från: Pekblom skrivet 01 December 2020 kl. 17:11
Part Out.

Tydligen måste jag starta en butik för att kunna se vad delarna i ett det är värt.

Jag har fyra techniclådor jag inte kan bestämma mig för om jag orkar sälja.
Jag blir väldigt trött på människorna jag stött på på blocket och tradera. Och undrar om det är värt jobbet.
Kan någon som har part out funktionen tala om för mig vad bitarna i      och 
Bitarna är i ny skick

Alternativet. Kan man registrera en butik utan att sälja något?
Alla har tillgång till Part Out.
Gå in på Price Guide i den grå listen och välj Part Out på högersidan.
Oavsett hur fina bitarna är ska de nog listas som used. New bara på oöppnade påsar...