Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars i 10 år mere

Startat av colonel, 13 Februari 2012 kl. 17:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Harry Coma

Art Vandelay

Yay!!!  :D

Vänta.

Ska bara gå och trösta plånboken...

Nextuz

mordatre

Inte illa, de vill väl säkra sin kassako.  Bara inte det blir 10 år med så bra set som i år för då kommer det behövas ett nytt bättre betalt jobb.  :(
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Grymt  :o

Men... hur länge kan de hålla på? Hur länge kan Star Wars fortsätta vara "aktuellt"? Nu släpps ju 3D-releaser av filmerna under detta och de fem närmsta åren. Men därefter? Clone Wars lär ju ta slut så småningom... Old Republic-spelet kommer ju inte heller vara hett förevigt. Lucas & Co kommer väl iofs komma upp med nått nytt så länge det finns pengar kvar att känna :P

SW-legot är ju ovanligt bra i år. Men alla återreleaser av samma sak börjar man ju så smått ledsna på.  :-\

Sirre

Wow! Grattis till Lego!  :D (Och LucasArts)

Förlåt till plånboken i 10 år framöver...

dalle

Det blir drygt för alla SW samlare att hålla ut i tio år till. Skafte lär då ha så många olika minifigs att dom kan bilda ring runt ringmuren.

Skafte

Citat från: dalle skrivet 13 Februari 2012 kl. 23:29
Det blir drygt för alla SW samlare att hålla ut i tio år till. Skafte lär då ha så många olika minifigs att dom kan bilda ring runt ringmuren.

:D

Jag tror knappast de släpper licensen om tio år heller...

Tobbe Arnesson

Citat från: Skrytsson skrivet 13 Februari 2012 kl. 20:41Men... hur länge kan de hålla på?

Episod 7-8-9 saknas ju än...

1977 Ep IV
1980 Ep V
1983 Ep VI

1999 Ep I
2002 Ep II
2005 EP III

2021 (?) Ep VII
2024 (?) Ep VIII
2027 (?) Ep IX

Eftersom det nu är klart att TLG ska producera set 17 år efter senaste filmen så hinner vi skriva 2022 innan det är klart, och med min spekulation ovan...

Så jag tippar vi i teorin kan se SW Lego fram till 2037 eller så.  ::)
Blogg: Robotkampen

mechamike

Kul att det blev förlängt..  frågan är ju bara vilka skepp har man inte gjort än vilka NYA skepp kan vi förvänta oss att se..  eller kommer TLG våga sig på att släppa lite fler set som inte är knutna till ett skepp?.. Jabbas Palace är ju ett glädjande exempel.. kan ett nytt Cloud city lura i bakgrunden?  ::)

Med 3D utgåva av OT med Svenskt tal så kanske vi vågar oss gissa på en liten uppsving för OT Set?

Harry Coma

Skulle gärna se en ny A-Wing..

Sen är jag sjukt nyfiken på UCS B-Wing, den kommer nog bli min första UCS..  :-[

Skrytsson

Citat från: mechamike skrivet 14 Februari 2012 kl. 09:48
Kul att det blev förlängt..  frågan är ju bara vilka skepp har man inte gjort än vilka NYA skepp kan vi förvänta oss att se..

Jag vill ju se det här skeppet i Lego. Det vore nått det  :D

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 14 Februari 2012 kl. 08:33
Citat från: Skrytsson skrivet 13 Februari 2012 kl. 20:41Men... hur länge kan de hålla på?
Episod 7-8-9 saknas ju än...
2021 (?) Ep VII
2024 (?) Ep VIII
2027 (?) Ep IX

Du får ju tänka på att Lucas inte kommer leva hur länge som helst. Kan vara svårt att producera nya filmer då man är 83...

Å andra sidan finns det ju folk som är aktiva i filmbranschen även vid riktigt hög ålder; Christopher Lee fyller 90(!) i år.

Tobbe Arnesson

Man kan ju hoppas att George blir som Clintan, dvs. riktigt bra när han blir gammal. Tycker senaste Indy-filmen var ett steg i rätt riktning, fast kanske mer för det där med aliens.  :D
Blogg: Robotkampen