Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars i 10 år mere

Startat av colonel, 13 Februari 2012 kl. 17:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Sirre

Citat från: mechamike skrivet 14 Februari 2012 kl. 09:48
Kul att det blev förlängt..  frågan är ju bara vilka skepp har man inte gjort än vilka NYA skepp kan vi förvänta oss att se..

Jag skulle helt klart vilja se både OT-skeppet Nebulon-B Medical Frigate "Redemption" och 3:ans Invisible Hand som lego-set. :D

mordatre

Citat från: Sirre skrivet 14 Februari 2012 kl. 16:38
Kul att det blev förlängt..  frågan är ju bara vilka skepp har man inte gjort än vilka NYA skepp kan vi förvänta oss att se..

Jag skulle helt klart vilja se både OT-skeppet Nebulon-B Medical Frigate "Redemption" och 3:ans Invisible Hand som lego-set. :D

Vill du ha en Invisible hand så köp nya Malevolence-skeppet och modda lite. De är ju inte så olika direkt.

Owen Lars stuga med sandtroopers hade ju varit trevligt. Medföljer 2 röda skelett.  ;D
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Duchessa

Citat från: mordatre skrivet 14 Februari 2012 kl. 20:42

Owen Lars stuga med sandtroopers hade ju varit trevligt. Medföljer 2 röda skelett.  ;D

Jag vill ha Shmi Skywalker som minifig, och det kan ju vara fullt kompatibelt med din önskelista :)

Illuwatar

UCS-skala på dessa... ;) (speciellt Nebulon-B vore något)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Sirre

Citat från: Illuwatar skrivet 14 Februari 2012 kl. 22:58

UCS-skala på dessa... ;) (speciellt Nebulon-B vore något)

Amen! :D

marpe

Först hurra.  :) Därefter en annan aspekt.
Det är en rimlig förlängning av avtalsperioden. LEGO har satsat mycket resurser på att etablera LEGO SW. SW och City är de produktlinjer som säljer bäst. (ÅR2010) För LEGO är det viktigt att säkra upp möjligheten till fortsatt FoU för SW-produkter. 10-årig avtalsperiod är högst rimligt.

Även Lucasfilm har mycket att vinna på ett bra förlängt avtal. LEGO har ju nyligen tecknat avtal om LOTR. Lucasfilm bör vara extra angelägna om att LEGO SW fortsätter att vara stort. LEGO SW ger breda grupper en återkommande påminnelse om SW som varumärke.

Jag bör vara lite försiktig i mina uttalanden. Har bara årsredovisningen från 2010 än.

marpe

Sirre

Citat från: mordatre skrivet 14 Februari 2012 kl. 20:42

Vill du ha en Invisible hand så köp nya Malevolence-skeppet och modda lite. De är ju inte så olika direkt.

Hehe, insåg att det finns ett förslag för Invisible Hand på Cuusoo! :D