Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2020

Startat av Peter S, 19 November 2019 kl. 09:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Targ

Citat från: janhansson skrivet 20 September 2020 kl. 21:50
Citat från: Targ skrivet 20 September 2020 kl. 15:59
Citat från: Anders67 skrivet 20 September 2020 kl. 15:52
Citat från: shiftaltcmd skrivet 20 September 2020 kl. 15:18
Från thebrickfan

"You may have seen this on social media but in case you haven't yet, there is a rumor that LEGO will be using a new road system for City layouts. Currently, a majority of builders are using the road plates but there is speculation that the new system will be built using tile pieces on a baseplate."

Förmodligen inte upphöjt som Moduverse men borde bli hyggligt kompatibelt?
Kanske nya tiles för kurvor?
Jag har sett baseplates  med 6x6 tiles ovanpå, vet inte om det var på LANet eller om det var på något forum!

Jag hörde att det var plates med tiles och inte baseplates. De nya vägarna kommer inte vara kompatibla med de (gamla) modulära husen...

En bra genomgång av de nya vägarna:

Det blir lättare att bygga vägar en bit upp i luften/ovanpå byggnader (något jag saknat), men jag hoppas att det inte blir så högblankt som det ser ut i videon (de säger ju att det är en rendering så finns visst hopp iaf.)

Nej, det kommer inte bli så högblankt. Det har jag svårt att se. Det beror på att det är en rendering. Det lär ju vara vanliga gråa tiles, annars ser det ju konstant ut som att det har regnat  :P...

andreaseldh

Minns jag rätt att tile 6x6 10202 är halvmatt, men alla mindre storlekar tile och ramperna 15625 är blanka?

Peter S

Varför använder de inte slopes 4515 istället för curved slopes 15625? Jag tycker det ser mycket konstigt ut med fyra studs mitt i körbanan.

o0ger

Citat från: Peter S skrivet 21 September 2020 kl. 08:09
Varför använder de inte slopes 4515 istället för curved slopes 15625? Jag tycker det ser mycket konstigt ut med fyra studs mitt i körbanan.
Stor bit som är enkel att hantera. Man kanske vill ha lite pluppar också så man kan sätta fast sina minifigurer?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

robinnilsson403

Citat från: Peter S skrivet 21 September 2020 kl. 08:09

Osäker på hur undersidorna ser ut, men den de använt kanske får bättre clutch power.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

fork

Jag tycker det ser ut som en variant på 18922.
16x16 fast utan studs, det skulle förklara användandet av 15625
På rendreringen ser det ju ut som det sitter 1x4 tiles för att täcka oanvänt 1x4 urtag.

Peter S

Citat från: fork skrivet 21 September 2020 kl. 10:15
På rendreringen ser det ju ut som det sitter 1x4 tiles för att täcka oanvänt 1x4 urtag.
Tror jag själv hittade svaret. 4515 är en stud hög. Detta är bara två plates högt. Troligen en vanlig 16x16 i botten och ett antal tiles ovanpå.

byStfn

Citat från: fork skrivet 21 September 2020 kl. 10:15

Det skulle vara helt i linje med de senaste plattorna i Mario-seten dessutom. Ska bli intressant att se vad som är nytt och inte i alla fall. Däremot tycker jag det ryktade bitantalet är lite högt för att det skulle röra sig om nya plattor som tar upp så mycket plats...

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Myko

Magnus den store

BrickMe

Citat från: Magnus den store skrivet 21 September 2020 kl. 18:53
Äntligen får vi en ren!!!

Nåja, om man bortser från Sven reindeerpb01  ;)

Peter S

Citat från: BrickMe skrivet 21 September 2020 kl. 23:26

Och den här har jag köpt som juldekoration: 51493c01. Det verkar vara samma gjutform...

Magnus den store

Citat från: stej123 skrivet 21 September 2020 kl. 19:32

https://www.brothers-brick.com/2020/09/21/lego-winter-village-collection-10275-elf-club-house-review/

Synd bara att den inte ser ut som en ren...

Nära nog ett hjortdjur. Om minifigurer duger som människor, ska den här nog duga åt mig.

Citat från: BrickMe skrivet 21 September 2020 kl. 23:26

Jag bortser från Sven Ren, Kylo Ren, Duplo, Fabuland, Friends, Chima, Elves med mera.