Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2020

Startat av Peter S, 19 November 2019 kl. 09:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 23 Oktober 2020 kl. 07:39
VHS-kassett!  ;D

Var stoppar man in hörlurarna?

Snyggaste överdelarna på länge:
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Flera nya bitar har nominerats i Lugbulken, så jag ville gräva djupare och hittade en artikel på New Elementery (var annars?), som jag måste länka till:

https://www.newelementary.com/2020/11/lego-2021-chinese-spring-lantern-festival-80107-story-nian-80106.html

Peter S

Citat från: Magnus den store skrivet 07 November 2020 kl. 14:51
Flera nya bitar har nominerats i Lugbulken, så jag ville gräva djupare och hittade en artikel på New Elementery (var annars?), som jag måste länka till:

https://www.newelementary.com/2020/11/lego-2021-chinese-spring-lantern-festival-80107-story-nian-80106.html
Nice, men jag tror att så nya set har lite svårt att hitta in i listan. Däremot finns kanske några metallic gold från Monkey King-mechen som varit dyra hittills?

Magnus den store

Den risken finns men det är bättre att ta med. Då kan vi åtminstone kolla om det finns på listan.

Eriol

Colosseum använder rullskridskor i Dark Tan som kapitäler. Visst är det en ny färg för den biten?  Och vilka bitar är det som används för pelarna? 62462 också i Dark Tan?

Syns bäst ca 40 sekunder in i första presentationsfilmen här: https://www.lego.com/sv-se/product/colosseum-10276

Magnus den store

crowwlime_

Citat från: Eriol skrivet 13 November 2020 kl. 18:42
Colosseum använder rullskridskor i Dark Tan som kapitäler. Visst är det en ny färg för den biten?  Och vilka bitar är det som används för pelarna? 62462 också i Dark Tan?

Tycker dom känns för smala för det, tror det är utensil candle 37762 i dark tan, vilket isf är ny färg för den biten.

Magnus den store

Citat från: crowwlime_ skrivet 13 November 2020 kl. 19:12
Citat från: Eriol skrivet 13 November 2020 kl. 18:42

Tycker dom känns för smala för det, tror det är utensil candle 37762 i dark tan, vilket isf är ny färg för den biten.

Bra analys. 62462 har för stor diameter.

Magnus den store

Technic, Brick 16 x 16 x 1 1/3 with Holes kommer i Oliver Green.

andreaseldh

Är dessa bruna kopplingar nya bitar?

Teabox

Citat från: andreaseldh skrivet 14 November 2020 kl. 12:15
Är dessa bruna kopplingar nya bitar?

Ser ut som 15461. Kom för ett par år sen.

Magnus den store

Intressant bit (framsida & baksida) till nya Harry Potter-böckerna.