Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2020

Startat av Peter S, 19 November 2019 kl. 09:25

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 31 Augusti 2020 kl. 14:27
Citat från: byStfn skrivet 31 Augusti 2020 kl. 13:35
Citat från: o0ger skrivet 31 Augusti 2020 kl. 13:02
Ett nytt glas. Typ martiniglas?

Kommer även i trans-clear i nya HP CMF om jag inte minns fel..

Är det detta du menar?

Hur du dricker din Martini väljer jag att inte lägga mig i ;)

Magnus den store

Glas och lådor i all ära, men vi får den stora tegelstensbiten (15533, Brick, Modified 1x4 with Masonry Profile) i en ny färg.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Betweenbrickwalls

Citat från: Magnus den store skrivet 31 Augusti 2020 kl. 21:26
Glas och lådor i all ära, men vi får den stora tegelstensbiten (15533, Brick, Modified 1x4 with Masonry Profile) i en ny färg.

Lite giftig färg kanske... De smårutiga fönstren är väl också nya?
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Magnus den store

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 31 Augusti 2020 kl. 22:55

Lite osäker på vilket fönster du menar. 60592 kommer i ny färg tror jag. De ännu mindre rutorna ser ut som panel 1x6x5 och även brick 1x2x5.

Vilka olika perspektiv vi har. Du tänker giftig färg, jag tänker årets färg.  :D
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ColA

Citat från: Magnus den store skrivet 31 Augusti 2020 kl. 23:21
Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 31 Augusti 2020 kl. 22:55

Lite osäker på vilket fönster du menar. 60592 kommer i ny färg tror jag. De ännu mindre rutorna ser ut som panel 1x6x5 och även brick 1x2x5.

Vilka olika perspektiv vi har. Du tänker giftig färg, jag tänker årets färg.  :D

Dags för bit nominerings tråd 2021?

ColA

Trevlig bit

Clarmo

ColA

BrickMe

Godtfred

Nu vill jag ha rund plate diameter 3...

shiftaltcmd

Från thebrickfan

"You may have seen this on social media but in case you haven't yet, there is a rumor that LEGO will be using a new road system for City layouts. Currently, a majority of builders are using the road plates but there is speculation that the new system will be built using tile pieces on a baseplate."

Förmodligen inte upphöjt som Moduverse men borde bli hyggligt kompatibelt?
Kanske nya tiles för kurvor?

Anders67

Citat från: shiftaltcmd skrivet 20 September 2020 kl. 15:18
Från thebrickfan

"You may have seen this on social media but in case you haven't yet, there is a rumor that LEGO will be using a new road system for City layouts. Currently, a majority of builders are using the road plates but there is speculation that the new system will be built using tile pieces on a baseplate."

Jag har sett baseplates  med 6x6 tiles ovanpå, vet inte om det var på LANet eller om det var på något forum!

Targ

Citat från: Anders67 skrivet 20 September 2020 kl. 15:52
Från thebrickfan

Jag har sett baseplates  med 6x6 tiles ovanpå, vet inte om det var på LANet eller om det var på något forum!

Jag hörde att det var plates med tiles och inte baseplates. De nya vägarna kommer inte vara kompatibla med de (gamla) modulära husen...

En bra genomgång av de nya vägarna:

janhansson

Citat från: Targ skrivet 20 September 2020 kl. 15:59
Citat från: Anders67 skrivet 20 September 2020 kl. 15:52
Från thebrickfan

Jag hörde att det var plates med tiles och inte baseplates. De nya vägarna kommer inte vara kompatibla med de (gamla) modulära husen...

En bra genomgång av de nya vägarna:

Det blir lättare att bygga vägar en bit upp i luften/ovanpå byggnader (något jag saknat), men jag hoppas att det inte blir så högblankt som det ser ut i videon (de säger ju att det är en rendering så finns visst hopp iaf.)