Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig Series 4

Startat av mechamike, 18 November 2010 kl. 16:33

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Här kommer en lista på vad som ingår i serie 4

Monster, Surfing Girl, Sailor, Kimono Girl, Punk, Viking, Ice Skater, Hockey Player, Skateboarder, Man in Safety Suit, Musketeer, Werewolf, Artist, Mad Professor, Football Player and Garden Gnome.

http://www.superspeelgoed.nl/lego-8804-lego-minifiguren-serie-p-9233.html

Översättning för er som inte förstår Holländska

http://toysnbricks.com/blog/lego-8804-collectible-minifigures-series-4/

Ferdik

Det ska bli skönt att känna lugnet då man har de man "måste" ha.  :P

mechamike

En armé av garden gnomes!  ;D
( En ovana som jag plockade upp i Fallout 3 där mitt hus är översållat av alla garden gnomes jag hittat!.)

Ras 74

Tack för den informationen Micke!
Är grymt sugen på att se Garden Gnome hur den ser ut!
Låter som att serie 4 kan vara riktigt intressant.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Ferdik

EDIT: Missförstånd!

mechamike

Ahhh.. Ännu en minifig till min Fallout värld!

Skrytsson

Intressant! Undra mad professor ser ut. Hoppas den utseendemässigt är mer Einstein än Frankenstein man släppte i Studios-serien.

mechamike

Han kanske ser ut som Professor A. Fol i Legofilmen?

SuperMario

Vad jag kommer ihåg (och ifall bilden inte var alltför missvisande), så var dräkten (Hazardous Environment Suit) rätt så lik den som Gordon Freeman (Half-Life) har på sig...  :P :D ;D

insurrection

Citat från: SuperMario skrivet 18 November 2010 kl. 17:35
Vad jag kommer ihåg (och ifall bilden inte var alltför missvisande), så var dräkten (Hazardous Environment Suit) rätt så lik den som Gordon Freeman (Half-Life) har på sig...  :P :D ;D
Och nu har alltså lego släppt en kofot och det finns som konstaterats galna proffesorer...
Bara att börja bygga black messa då!

Teabox

haha, inte bara jag som började fundera på Half-life MOCs när man såg kofoten i Police Minifigure Collection :P

insurrection

Lite nattliga reaktioner/spekulationer på/kring vad ryktet pekar ut som serie4 figsen då:

Monster - kan ju vara vad som helst! gissningsvis bara konstigt huvud dock...
Surfing Girl - känns ju inte helt nödvändigt när vi har både surfare och badvakt
Sailor - från vilken tid? Hoppas det betyder på sjömansuniform typ så här.
Kimono Girl - går väl bra med ninjan och samuraien
Punk - Schysst, hoppas på tuppkam
Viking - Precis som ninjor, samuraier, indianer, cowboy m.m. blir det väl mer variation till ett redan existerande tema.
Ice Skater - se nästa
Hockey Player - betyder de här två alltså att det kommer någon sorts skridsko-bit? För det finns väl inte nu?
Skateboarder - en till?
Man in Safety Suit - half-life som sagt :)
Musketeer - hoppas de har värjor med!
Werewolf - blir väl gissningsvis ny varghuvudmold
Artist - en till?
Mad Professor - hoppas på e-kolv/provrör?
Football Player - som vikingen...
Garden Gnome - yay! Hoppas på snygg torso, cool hatt och korta ben.

Över huvud taget känns det lite som att efter seriernas fortskridande kommer man kunna passa ihop en del av de olika figsen till olika ganska naturliga "scener", typ "på stranden" (med surfare och livräddare), "i japan" (ninja, samuraj, kimono, sumo) eller "på scen" (med olika artister). Kan ju faktiskt va ganska kul.

Ras 74

Citat från: insurrection skrivet 19 November 2010 kl. 01:11Viking - Precis som ninjor, samuraier, indianer, cowboy m.m. blir det väl mer variation till ett redan existerande tema.
Werewolf - blir väl gissningsvis ny varghuvudmold
Artist - en till?

Viking linje har ju funnits tidigare officielt. Skall bli intressant att se hur denna ser ut.
Varulven kan vara intressant om det inte är samma mold som redan finns. JÄTTE huvud!
Artist - Är det Artist på svenska eller konstnär? Jag tror på det senare.
Kan i såfall vara intressant. Stafli och en palett kanske.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Ja, konstnär vore något.  :)

Fredrik

Nu finns det även en bild på serie 4

Shit, tycker alla ser fantastiska ut. Kommer bli ett dyrt år.