Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars set jan 2011

Startat av moddeman, 26 Augusti 2010 kl. 11:56

Föregående ämne - Nästa ämne

studbringer

tjurar över att det inte släpps något OT set..

alltså REDIGT tjurig  ;)

Ras 74

Det kommer!
Ett som får dig att trilla baklänges. Så håll i hatten (re-remake dock).
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skafte

Citat från: Ras 74 skrivet 17 December 2010 kl. 10:31
Det kommer!
Ett som får dig att trilla baklänges. Så håll i hatten (re-remake dock).

:o

Är det något av det som på EB "bekräftats" av en Sydafrikansk nätaffär? Har du sett bilder?

Ras 74

Länk till det snälla Skafte på EB?

Nej, men jag vet säkert  :D
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skafte

Citat från: Ras 74 skrivet 17 December 2010 kl. 11:23
Länk till det snälla Skafte på EB?

Nej, men jag vet säkert  :D

Tja, det står någonstans i mastodonttråden http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=44510&st=0 - lista i första posten.

Enda OT där är "Ewok Attack" och "Millennium Falcon" - det senare är väl mest troligt om det som du säger är en "re-remake", alltså (min tolkning) något som gjorts minst två gånger förut... Annars spekuleras det ju om en remake av Cloud City, vilket kanske passar bättre med "Ett som får dig att trilla baklänges" - om det är som Dödsstjärnan!

Tobbe Arnesson

Jag trillar baklänges varje gång jag försöker få ihop prisuppgift med antal bitar i SW-set.  :P
Blogg: Robotkampen

Skafte

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 17 December 2010 kl. 11:37
Jag trillar baklänges varje gång jag försöker få ihop prisuppgift med antal bitar i SW-set.  :P

Det är väl för att du bara köper Technic som till hälften består av såna här:  :P

Ras 74

Det var Millennium Falcon jag tänkte på...
Men visst CC hade inte varit fel. Det är inget sagt om vad UCS seten blir för nästa år.
Så man kan ju hoppas på dem.

Skafte

Citat från: Ras 74 skrivet 17 December 2010 kl. 11:43
Det var Millennium Falcon jag tänkte på...

Och det får oss att trilla baklänges? Skall bli mycket intressant att se hur det blir, bättre än UCS-versionen är ju svårt. Du kan inte klämma ur dig lite mer info, va?  :D

Ras 74

Nej, tyvärr inte. Vad jag menade bara är att det är ett efterlängtat sätt.
Ok då jag har sett en liiiten liiiten bild.
På den så påminner det mycket om 4504 med öppning och så vidare.
Ingen aning om mini figsen, men hoppas på att det är från Return of the Jedi.

Skafte

Jag skall genast skriva på EB "A guy I know of has seen a pic of the new Falcon, and it will make you fall over, but it is similar to 4504 and the figs might be from RotJ, WOOT!"

Diskussionen skulle fylla några sidor...

Ras 74

Tobbe Arnesson

Citat från: Skafte skrivet 17 December 2010 kl. 11:42
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 17 December 2010 kl. 11:37
Jag trillar baklänges varje gång jag försöker få ihop prisuppgift med antal bitar i SW-set.  :P

Det är väl för att du bara köper Technic som till hälften består av såna här:  :P

*garv*

Det var detta jag tänkte på: http://www.swebrick.se/index.php?topic=419.0
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 17 December 2010 kl. 11:59
Det var detta jag tänkte på: http://www.swebrick.se/index.php?topic=419.0

Som du själv kommit fram till i din "studie" så finns det värre teman än SW vad gäller pris/bit - Pirates (som nu iofs utgått) och Trains... Jag skulle kunna lova att Toy Story-seten har ett signifikant högre bitpris.

Ras 74

Det gäller alla licens linjer rakt över.
ALLA vill tjäna pengar på stackars LEGO nu när dom är i en sådan kraftig rullning.

Till och med Megablocks kanske skulle ge sig på det  ;D   ;)