Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars set jan 2011

Startat av moddeman, 26 Augusti 2010 kl. 11:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: Ras 74 skrivet 17 December 2010 kl. 13:31
Det gäller alla licens linjer rakt över.
ALLA vill tjäna pengar på stackars LEGO nu när dom är i en sådan kraftig rullning.

Till och med Megablocks kanske skulle ge sig på det  ;D   ;)

Det nya LEGO-temat 2012: MegaBloks!?  ???

Skrytsson

Skrytsson

Alla OT-älskare tycker nog att detta är överflödigt, men jag skulle gärna se Duches Satine i minifigur-form. Hon och Padmé (så får vi henne med) i någon fight-scen mot lite Nemoidions (så får vi dem också) skulle väl TLG kunna fixa? Har Clone Wars S03E05 i åtanke...

Ras 74

Citat från: Skrytsson skrivet 17 December 2010 kl. 18:44När kommer dessa set ut?

I sommar någongång. Inte riktigt säker ännu.
Kan återkomma imorgon eftermiddag med information kanske...
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 20 December 2010 kl. 12:53
Citat från: Skrytsson skrivet 17 December 2010 kl. 18:44När kommer dessa set ut?

I sommar någongång. Inte riktigt säker ännu.
Kan återkomma imorgon eftermiddag med information kanske...

Jupp, det skulle uppskattas.

mechamike

Är OT set inte längre en marknad för Lego (förrutom enstaka större set att kasta till AFOL's)?
Känns som CW är huvudfokus..

Jan 2011
7868 Mace Windu's Starfighter SE
7869 Battle For Geonosis SE
7913 Clone Trooper BattlePack
7914 Mandalorian BattlePack
7915 Imperial V-Wing Fighter
7929 Battle Of Naboo
7930 Bounty Huter Gunship
7931 T6 Jedi Shuttle

June 2011
7956 Ewok Attack
7657 Dathomir Speeder
7959 Geonosian Starfighter
7961 Darth Maul's Sith Infiltrator
7962 Anakin's and Sebulba's Podracers
7964 Republic Frigate
7965 Millenium Falcon

Skrytsson

Citat från: mechamike skrivet 20 December 2010 kl. 13:02
7961 Darth Maul's Sith Infiltrator
7962 Anakin's and Sebulba's Podracers

Dessa är ju i alla fall Episod I

mechamike

Episode I  ..*fnys.. mummel mummel   ¤%!@#@#!! Jar Jar Binks  >:(

Nåväl nått UCS lär dom väl kasta till oss mer än Obi-wan's starfighter.
Hoppas dessuom det blir något BP från OT så småningom..

För övrigt är den nya silvriga astromechen en riktig liten goding.. skulle vilja ha en sådan topp till R2-D2..

Ras 74

Du är inte ensam om att vilja ha ett sådant huvud till R2-D2 ;)

Tror att Ewok Attack kan anses som ett lite dyrare Battle pack från OT faktiskt.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Erik

Jag är också "bekymrad" över att Lego verkar satsa så hårt på CW i år. Trist, men om Falken och Ewok-setet är så schyssta som jag tror de kan bli väger de upp en hel del. Vi OT-diggare fick ju trots allt ett helt OK 2010!

Skrytsson

Citat från: mechamike skrivet 20 December 2010 kl. 13:02
June 2011
7956 Ewok Attack
7965 Millenium Falcon

Hoppas något av dessa set bjuder på en uppdaterad version av Leia. Han och Luke har ju fått nyare och mer realistiska ansikten, vore ju inte mer än rättvist att Leia också får det.

mordatre

Föredrar också OT-set.
Har fortfarande inte köpt wampa cave och Slave1 så jag tycker det är skönt med en paus i köphetsen.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

robban

Hoppas ju väkligen inte att det ingår någon Leia i 7956 Ewok Attack, ser ju fram emot det som ett battelpack och då skulle ju Leai sabba kraftigt.. precis som At-At drivern gjorde i det senaste OT- battelpacket.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Ras 74

För min del hade jag gärna sett Luke och Han i det setet för att få dem i Endor utförande.
Men gärna en Endor trooper och två Scout troopers med.

Erik

Jag håller med Robbans önskemål om generella figurer så man kan "bulka upp". Det vore t.ex. inte fel med en hederlig Stormtrooper - de utgör trots allt majoriteten av imperiets trupper på Endor. Dessutom har inte direkt Lego strösslat seten med dem sedan battlepacket för ett par år sedan  ;)

Men minst en Scout Trooper känns given.