Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars set jan 2011

Startat av moddeman, 26 Augusti 2010 kl. 11:56

Föregående ämne - Nästa ämne

moddeman

Bilder på de kommande Januari seten från Star Wars.

http://www.imperiumdersteine.de/showthread.php?t=20804

Skrytsson

Oj, det var riktigt coolt! Bäst att spara ner bilderna fort som attan nu innan någon från Lego kommer och tvingar dem att ta bort det

Skrytsson

Det blir många legoinköp nästa halvår. Supersetet med de nya Jediarna, paketet med Aurra Sing. Och ett par Mandalorian Battle Packs. Det kanske är nu det är dags att sälja av sin Jango Fett? Om ett halvår kommer den inte vara värd någonting alls.

Är det nya små blasters också?

Mirandir

Tror inte att de kommer gå ner i pris. De nya mandalorian-figurerna verkar ju vara blå till färgen medans Jango Fett är väl lila?
Legobloggen: http://legobloggen.com

shiftaltcmd

Skönt med lite mindre set. Det dyraste 70€ och det näst dyraste 50€.
Behöver man inte spara i flera månader.

swestar

7930 Bounty Hunter Gunship är ett givet köp. Verkar vara lite bitar där som man bara "måste" ha till kommande projekt  ;)
Mina Egna Byggen
flickr

Erik

Fräcka set, synd bara att det inte är några från de "klassiska filmerna". Men mandalorierna var ju hur tuffa som helst!

Skrytsson

Citat från: Mirandir skrivet 26 Augusti 2010 kl. 12:32
Tror inte att de kommer gå ner i pris. De nya mandalorian-figurerna verkar ju vara blå till färgen medans Jango Fett är väl lila?

Du kanske har rätt. Fast likheterna mellan figurerna är ju i vilket fall slående. För de inbitna och vuxna SW-fantasterna kommer orginal-Jango Fett fortfarande vara outbytbar, men för barn och för folk som är lite mindre insatta (i skillnaden mellan Mandalorer och Jango Fett) lär denna ta en del av intresset från den dyra Jango - "den ser likadan ut och kostar 450 kr mindre". Detta kan ju få till följd att priset på Tradera sjunker något, medan det på BL kanske förblir oförändrat. Jag bara spekulerar.

Håller i övrigt med om att det är bra att seten är lite mindre (prismässigt). För mig förblir det ändå en gåta varför TLG inte gör en ny Padmé-figur. Och vad gäller Jediriddare har jag väntat mig Ki-Adi Mundi ett ganska bra tag nu (han var ju med oerhört mycket i början av Clone Wars och hade ju faktiskt en replik i en av filmerna till skillnad från t ex Luminara och Plo Koon).

Skrytsson

Förresten verkar det ju också som att man har reducerat antalet figurer i Battle Pack-en till tre. Det var ju lite synd

robban

Citat från: Skrytsson skrivet 27 Augusti 2010 kl. 01:10
Förresten verkar det ju också som att man har reducerat antalet figurer i Battle Pack-en till tre. Det var ju lite synd

Det står  i texten att det är 4st figs i seten..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

KimT

Det er 4 figs i BP.
2011 bliver et super år ;D
How can this possibly go wrong?
- Famous last words

mechamike

Jag hoppas fortfarande på OT battlepack , Endor battle back ett med 3 scout troopers och en imperial officer   ett bp med 3 rebeller och en ewok...  ;D  ;D

Jag är ingen stor fan av CW  :-\  men bounthunterskeppet lockar..  :D

shutter

Är stort fan av spelfilmerna, dvs 1-6 så några 7929 Battle of Naboo blir det garanterat.
Saknar Jango Fett i min samling men håller tillgodo med 7914 Mandalorian Battle Pack. För de pengarna original-Jango kostar prioriterar jag ett nytt rymdskepp typ Slave I med Boba Fett istället!

Skrytsson

Är det bara jag som har undgått detta set? Kommer det också släppas nu januari, måntro? Om jag ser rätt rör det sig en ny Luminara-figur, äntligen. Ser inte att detta set uppmärksammats någonstans?

Ras 74

Jo det har setts och snackats en del om. Just på grund av Luminara.
Hoppas att det är ett vändbart huvud på henne och inte att det bara är med solglasögon
eller vad det nu är på framsidan av kartongen. Lilla bilden ser mer normal ut.

Och äntligen en Lumi utan LUL och man kan komplettera med hennesapprentis. YAY!!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.