Mini recension på 21006, Architecture White house

Startat av micke, 17 Juli 2010 kl. 23:49

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Tänkte göra en liten minirecension på White House här
Själva lådan är lika trevlig som de andra seten i Architecture serien, beskriver en hel del kring själva byggnaden och lite fakta kring den.
Själva setet innehåller 560 bitar (till ett pris av $49.90) som var uppdelade i tema och en del färg i olika påsar dock inga unika bitar som jag kan bedöma

Det var ganska kul att bygga detta set för det var variationsrikt, det var en hel del moduler som byggdes samman av en massa småbitar. Samtidigt gjorde detta att det gick ganska snabbt att bygga det.
Det fanns en hel del roliga lösningar på olika formgivningar som jag fann intressanta.

Summeringen gör att detta set var värt pengarna och det var underhållande att bygga men samtidigt att läsa om historian bakom och beskrivningarna kring Vita huset och dess historia. Tycker byggbeskrivningarna i denna serie håller en mycket hög kvalitet och en tydlighet som visar med rödfärgning på de bitar som skall infogas i ett nytt moment.

Gillar att Lego har valt att ha med en tile med namnet på byggnaderna i Architecture serien

Efter att nu byggt detta set har jag bestämt mig för att komplettera min Architecture serie med de  set som jag inte redan har.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Måns.S

Den ser ju kul ut.
Ser större ut än på LEGO®s bilder (räknade till 28 stud bred?).

micke

Citat från: Måns.S skrivet 18 Juli 2010 kl. 08:49
Den ser ju kul ut.
Ser större ut än på LEGO®s bilder (räknade till 28 stud bred?).

Den är 28 bred
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke