Rykten om CMF series 14 (Skräcktema)

Startat av Teabox, 23 Januari 2015 kl. 14:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Enligt nuvarande rykten så ska höstens samlarfigurer hålla sig till ett skräcktema.

https://www.flickr.com/photos/hothbricks/15724311614/

Intressant utveckling om de fortsätter så. Rymdtema, riddartema osv.

dalle

Ska visst ha någon koppling till Helloween.

Vibora

Kul! Skräckminifigs kan man aldrig få för många av.

Memmla

Risgrynsgrot

Tycker figurerna var ganska tråkiga  :-\ mest skräckversioner av cmf vi haft tidigare (cheerleader, rock star,osv) Märklig blandning med några riktiga monster och några utklädda. Hade hellre haft några nya monster, fantomen på operan och osynliga mannen t ex.

Fast inte bara negativt, coolt att varulven är skogshuggaren från serie 5 och detta är ju ett ypperligt tillfälle för den som gillar postapokalyptiskt att samla zombiehuvuden!

Myko

MartinAberg

Som Zombietorsk så kommer denna serien inskaffas rätt omgående (när det nu eventuellt blir)

Citat från: Memmla skrivet 23 Januari 2015 kl. 14:44
Zombie-cheerleader  :D
Nice!!

Citat från: Myko skrivet 23 Januari 2015 kl. 14:49
Citat från: Risgrynsgrot skrivet 23 Januari 2015 kl. 14:46osynliga mannen

Du kan få köpa honom av mig om du vill, 30 kr st...
Du var då dyr, jag säljer honom för 15:- med fri frakt ;)

dalle

Larry Lars

I tråden om kommande set 2015 finns det en del spökrelaterat. Scooby Doo och överdrivet mycket självlysande i alla möjliga teman.

Bilderna som visas här känns för min del alldeles för "custom" för att vara trovärdiga, men jag kan ha fel. En hel serie på ett tema känns också märkligt med tanke på traditionen att peta in en här och där från tidigare. Sedan var ju serien från filmen full med Zombies också.

Hm... Jag e skeptisk.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

BeardedNerd

Samma läckor som förutspådde allt som nu dyker upp på bilder bekräftade att det blir ett monstertema. Att det sedan dyker upp bilder på hittills okända monsterfigurer i massor, som inte heller listades på Scooby-Doo-seten, tyder på att det stämmer.

Sockerbit

Det låter kul med tema-serier framöver och monster kan bli skoj. Bilderna, som länkades här, tror jag inte en sekund på. Om de stämmer har lego lagt hela design uppdraget på någon prao-elev eller liknande.

insurrection

Men alltså det är väl inte den färdiga serien utan någon sorts prototyper?

Teabox

Om man kan lita på vad man läser på internet så är vad vi ser stulna delar i från den kinesiska fabriken. Gubbarna är kanske inte kompletta, men delarna är nog vad vi kommer att få.

mordatre

Första serien på länge som jag kommer klämma fram några figurer ur.
Synd att många affärer börjat ta 29:- för samlarfigurerna. Fast zombies är ju värda 29:- ...
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.