Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Fire brigade

Startat av Puck.84, 18 Januari 2015 kl. 21:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Puck.84

Hej igen Alla lego experter  :D

Efter att rådfrågat er förra gången angående köp av GE slog jag ju till på den så kör en fråga till,
Är fire brigade ett måste i samlingen? Har hittat ett set på en svensk sida för 3800:- är det ett rimligt pris för vad det ligger på eller ska jag söka vidare?!?

Tacksam för svar alla legoälskare  ;)

Gideon

Låter ganska dyrt tycker jag, ser ut att finnas från ca 2300 kr + frakt på Bricklink.

Anders67

Är man samlare av cc-hus så är det ju ett måste, men om man ska köpa detta istället för 2 tillgänglig hus som t.ex ett parisen och ett detective så hade jag gått på det senare!

Manne

Håller med Anders , kör först alla tillgängliga hus som du planerar in i samlingen i första hand.. Sen där efter så börja backa bakåt.. Blir lätt hemskt dyrt.. Jag har BLat hem ett Green Grocer till en hisklig summa om man jämnför priset... Har själv inte ,Fire Brigade , men det kommer nog en dag...

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Etzel

Zynx

Köp på ebay, jag fick tag på ett för 1500sek ink frakt.

Puck.84

Nu har jag nog börjat i rätt ände. Började "samla" i november och har redan town hall, parisian, PET shop,palace, grand och detective så tänker mig att fire brigade birde passa bra snart  ;)

Manne

Ta en titt på Green Groccer också.. ;) , ett ypperligt bygge!

Mannesalt, on Flickr

Puck.84

Kan ju bara erkänna att jag är sjukt sugen på den men där går Gränsen för vad min ekonomi tillåter  :D

Manne

Då får man fylla på lego kontot så det Kan gå en annan gång.. :):)

Mannesalt, on Flickr