Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kingdoms på gång

Startat av thompabompa, 24 Maj 2010 kl. 16:17

Föregående ämne - Nästa ämne

thompabompa

Så här i nya-set-väntas-tider så hittade jag två nya one-off-gubbar-set i Kingdomsserien till försäljning. Seten var #7953 och #7955, och affären var BR i Västerås.

Jag vet inte om det är nån nyhet; jag har inte sett dom live tidigare i alla fall.

SuperMario

Det stämmer, de är nya...

Men det innebär inte att resten av serien släpps tidigare, inte vad jag har förstått i alla fall.

sweMezza

Hade förmånen att få ett set av min fru igår, 7947. Det inköptes på BR i Haninge centrum.

Hon kollade med en annan leksaksaffär (hon jagade efter stora slottet) som sa att seten inte var släppta ännu. När hon berättade att det fanns på BR var deras kommentar att "Ja, de köper direkt från Danmark". Brukar BR alltid vara tidigt ute?

de Gothia

mmm... :P *dregel* äntligen!!! :)

sweMezza

Mer info: var inne på BR i Gallerian (Stockholm City) idag just som en anställd packade upp en massa nyheter! Bl.a. 8089 Star Wars Hoth Wampa Cave som jag suktar efter och Toy Story 3 m.m.

Dessutom hade de alla (så vitt jag vet) set ur Kingdoms! För att inte gå tomhänt därifrån tog jag ett av varje av mini-seten:
7953

och 7955
.

29:50kr per set. Minifig och lite bitar. Med trollkarlen får man ännu en grön liten drake (två st kommer med 7947).

de Gothia

kollade in hikmet och där fanns alla set från kingdoms (utom stora borgen)... hur funkar det? de finns ju inte ens tillgängliga på svenska s@h!

kliar i fingrarna, vill köpa alla set plus några minifigspåsar!! :)

Record

Var in på BR i Kupolen Borlänge idag, köpte Kingdoms set 7948, 7949,7950,7953,7955. fanns även 7947.

Men inga minifigures, inte några på Barnens hus eller City Cross heller

/ Record
Friskt satsat, hälften vunnet..

dinskugga

Citat från: de Gothia skrivet 29 Maj 2010 kl. 01:16
kollade in hikmet och där fanns alla set från kingdoms (utom stora borgen)... hur funkar det? de finns ju inte ens tillgängliga på svenska s@h!

som så många andra företag släpper Lego alla produkter till återförsäljare innan dem själva börja sälja dem

robban

Har byggt ihopa alla kingdoms seten nu och jag måste bara säga att jag är riktigt nöjd, snygga figs och trevliga nya bitar. Gillar specielt kattapult hjulen till set 7948 runda 4x4 utan en massa hål i sidorna.. bara hålla tummarna att dom kommer i brunt också..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Kekkegul

Citat från: dinskugga skrivet 01 Juni 2010 kl. 20:09
Citat från: de Gothia skrivet 29 Maj 2010 kl. 01:16

som så många andra företag släpper Lego alla produkter till återförsäljare innan dem själva börja sälja dem

Nu finns de på S@H  ;)