Minirecension - 40182 Bricktober Fire Station

Startat av bitbrist, 28 November 2014 kl. 09:44

Föregående ämne - Nästa ämne

bitbrist

Minirecension - 40182 Bricktober Fire Station

Tredje huset i Toy's R Us Brictober 2014 serien. 40182 (Brickset)

Kartongen framsida. Precis som de andra står antalet bitar på framsida vilket det inte gör på de Svenska kartongerna.
Jag tycker det är bra att det står, då kan man direkt lättare avgöra om modellen är prisvärt eller inte.

Baksidan

Bitarna
175st bitar har denna modell. Näst högst i serien.

Tre påsar och basplatta. De första två set:ten har två påsar.

Påse ett sorterad. Inga speciellt bitar, förutom kanske 2st 3x3 plattor i dark bley.

Påse två sorterad. Vanliga bitar, förutom 2 st 1x1 vit rund "tile".

Påse tre sorterad. Den röda biten med ploppar på två sidor är den mest spännande biten här.

Bygget
Detta hus är det första som använder sig av några byggtekniker.

Den gula 1x2 "tile" ska placeras mitt över den genomskinliga 1x1 biten.

Taket på tornet är en 2x2 platta som sats mitt på en 1x1 platta som har "tiles" runt omkring.
Notera den gigantiska brandposten!

Här är det ena fordonet, en helikopter. Den byggs upp och ner för att man ska kunna sätta in en
teknik "plop" (vad kan det heta?) som man sätter två stycken 1 x 3 plattor på som propeller. Kan faktiskt rotera!
Så till sist ett litet roligt fordon!

Och så hela huset. Brandbilen är inte så dum

Generöst med extrabitar, 23 st. Speciellt gillar jag att få 1x1 tiles och 1x1 plattor som extra bitar. Dom är alltid användbara.

Slutkläm: Lite fler bitar, några tekniker och lite roliga fordon. Roligaste bygget hittills.
Dock så är bitarna generellt sett tråkigare än de tidigare husen.

Prisvärt?: Precis som de andra husen, 129 kr är för högt. Dock idag (28/11) med 25% rabatt
hos Toy's R us så tycker jag det är ok. Nån tia eller två för mycket för att kännas som ett riktigt bra köp dock.

Ozp

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Ozp skrivet 28 November 2014 kl. 09:47
Citat från: bitbrist skrivet 28 November 2014 kl. 09:44
teknik "plop" (vad kan det heta?)

technic pin 1/2 4274

Får snart ta och bygga mina
Första gången jag ser det i ett officiellt set. Jag antar att det är legal eftersom den tillåts flexa ut när den är nedtryckt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Citat från: o0ger skrivet 28 November 2014 kl. 09:57
Citat från: Ozp skrivet 28 November 2014 kl. 09:47
Citat från: bitbrist skrivet 28 November 2014 kl. 09:44
teknik "plop" (vad kan det heta?)

technic pin 1/2 4274

Får snart ta och bygga mina
Första gången jag ser det i ett officiellt set. Jag antar att det är legal eftersom den tillåts flexa ut när den är nedtryckt.
Förövrigt en mycket användbar teknik teknik  :)
Mina Egna Byggen
flickr