Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 September 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Citat från: torso skrivet 29 Augusti 2016 kl. 11:37
Synd, det var en publikfavorit. Hoppas du har något nytt på gång istället. :)

Kanske gör en ny trana, med stabilare fundament. Den gamla var i småbitar efter varje transport...

Emma

Jag rev TV-spelsrummet till kvarteret Swebrick. Jag behövde tilesen som golvet bestod av. Och insåg att det fanns massa andra trevliga bitar uppbundna i det bygget. Massa olivgröna bricks och plates bland annat.

Pekblom

I natt rev jag Bucket Wheel Excavator...
Många bitar blev det   ::)

Illuwatar

Gissar att det tog sin lilla tid... kommer göra det samma med min. Som sagt, mycket trevligt material i denna.

Update: Rev min i går kväll. Gick betydligt snabbare än att bygga den. Men jag blev skapligt öm i fingertopparna...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Illuwatar

I går kväll rev jag min SBrick-styrda bandvagn. Transmissionen var helt nedsliten och jag ville komma åt el-komponenterna till nya projekt. Men oroa er inte - en ny vagn är på gång, denna gång ska SBrick vara med från början... ;)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Eigenbrötler

Citat från: Illuwatar skrivet 13 Oktober 2016 kl. 09:12
Gissar att det tog sin lilla tid... kommer göra det samma med min. Som sagt, mycket trevligt material i denna.

Update: Rev min i går kväll. Gick betydligt snabbare än att bygga den. Men jag blev skapligt öm i fingertopparna...

Med sådan här information är jag glad att jag köpte två, bygger nog både a och b sedan får vi se om man orkar riva nån  8)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

o0ger

Hej då WIP, vi ses nog aldrig mer. Nu behövs vingarna till ett annat bygge.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BeardedNerd

Har demolerat en lång rad Elves-set för att frigöra en stol som har stått belamrad i månader. Lär riva lite mer för att få ut bitar till ett nytt hus.

Ledwinka

Porschen gav också ömma fingertoppar under rivningen.

o0ger

Hej då Slave I UCS. Nu har du samlat damm tillräckligt länge. Dags att partas ut och bli MOCs.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Nu ryker Joe's Garage.

Joe´s Garage by o0ger, on Flickr

Till förmån för en mindre variant av samma hus ;)

BeO

Igår åkte ner i påsar i väntan på att dottern ska bli tillräckligt gammal för att läsa/se Harry Potter :)

dalle

Har börjat demonterat MLCB staden. Det har hittills blivit två fulla flyttkartonger med bitar.

Gideon

River innehållet i mina vitrinskåp inför flytt. Hittills har det blivit en del LotR/Hobbit (t ex 2+2 ihopbyggda Lake Town-set) och ett träfort från Brethren of the Brick Seas.

Likt Dalle så ska jag också ge mig på min MLCB-modul nu, åtminstone ska den submodul som inte går in i en flyttkartong (stora salens tak) kapas ned en aning.

Myko

Citat från: Gideon skrivet 01 Juli 2017 kl. 21:04
Likt Dalle så ska jag också ge mig på min MLCB-modul nu

Den har jag nog hört minst tre gånger förut! ;)